اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

کمک 700 میلیون ریالی حامیان زنجانی به ایتام

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از کمک 700 میلیون ریالی حامیان به ایتام زنجانی خبر داد.

کمک 700 میلیون ریالی حامیان زنجانی به ایتام

اصغر پناهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان زنجان در راستای عمل به سنت‌های حسنه در بحث یتیم نوازی و حمایت بهتر از ایتام طرح اکرام ایتام را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام در قالب قبول کفالت یک یا چند یتیم توسط خیرین انجام می‌شود، اضافه کرد: مشارکت در این طرح از طریق مراجعه به سایت اینترنتی این نهاد و یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد و یا مراجعه به خانه انفاق زنجان ممکن است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 741 یتیم زیر پوشش کمیته امداد شهرستان زنجان هستند، افزود: کفالت این تعداد یتیم به عهده 3 هزار و 683 حامی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی مهر ماه امسال حامیان همکار با کمیته امداد شهرستان زنجان 700 میلیون ریال به ایتام این شهرستان کمک کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره با تقدیر از همکاری مطلوب حامیان در حمایت از ایتام زیر پوشش کمیته امداد تصریح کرد: این امر به علت حس انسان دوستی و اعتقادات عمیق مذهبی است که در بین مردم شهرستان وجود دارد.

پناهی به سایر فعالیت های حامیان در حمایت از مددجویان و ایتام نیز اشاره داشت و گفت: خوشبختانه همکاری حامیان با امداد محدود به کمک‌های مالی نبوده و خیرین و حامیان امداد را در بخش‌های مختلف خدمت رسانی به ایتام همراهی می‌کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با بیان اینکه یکی از اقدامات حامیان در حمایت از ایتام بازدید از آنها در قالب طرح مفتاح الجنه است، اضافه کرد: این طرح که یک سنت حسنه است در قالب بازدید حامیان از محل زندگی ایتام اجرایی می‌شود.

این مسئول به معنای لغوی مفتاح الجنه اشاره داشت و افزود: مفتاح الجنه در لغت به معنای کلید بهشت و در اصطلاح طرحی است که براساس آن کمیته امداد با همراهی مسئولان ادارات در سطح استان‌ها اقدام به بازدید از منازل مددجویان در طول سال کرده و از آنها دلجوئی می‌کند.

وی با بیان اینکه اهمیت اجرای این طرح در واقع در همدلی و همنوایی و دلجویی از خانواده‌های محروم و نیازمند توسط امداد و مسئولان دوایر است، اذعان داشت: در راستای اجرای این طرح مسئولان ادارات با شنیدن مشکلات محرومان به طور مستقیم و احساس نیازهای آنها در برطرف کردن نیازمندی‌های جامعه هدف امداد تلاش بیشتری کرده و از این طریق با اینگونه فعالیت‌های امداد نیز آشنا می‌شوند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان به برخی از اهداف اجرای طرح مفتاح الجنه اشاره کرد و گفت: احیای ارزش دینی همنشینی با فقرا، تبلیغ و ترویج سیره پاک ائمه اطهار(ع) به ویژه مولی الموحدین حضرت علی (ع) در مصاحبت با فقرا و محرومان، تکریم فقرا و نیازمندان، ایجاد زمینه لازم برای همنشینی و مصاحبت با فقرا برای خیرین و مسئولان و آشنایی نزدیک خیرین و مسئولان با مشکلات و نحوه زندگی افراد تهیدست از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح حسنه است.

انتهای پیام/73005/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول