اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

هدف کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها است/ برپایی جشن خودکفایی 120 هزار مددجو

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه بحث اشتغال بحث ریشه‌ای در کمیته امداد است، گفت: هدف کمیته امداد در مبحث اشتغال توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها است.

هدف کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها است/ برپایی جشن خودکفایی 120 هزار مددجو

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد امید عصر امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران در اراک با تاکید بر اینکه باید سالانه زمینه خروج 10 درصد مددجویان زیر پوشش از چرخه حمایت را فراهم کنیم، اظهار داشت: در سال 90، 80 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش و در سال 91، یکصد هزار نفر از مددجویان زیر پوشش از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین در بهمن‌ماه سال جاری نیز جشن خودکفایی 120 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد برگزار می‌شود و این تعداد از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی میزان درآمد لازم برای توانمندی و خودکفایی مددجویان و شرط خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد را درآمد ماهیانه 600 هزار تومان عنوان کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی از ابتدای امر تاکنون بیش از یک میلیون و یکصد هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 650 هزار خانوار زیر پوشش این نهاد هم‌اکنون مشغول به فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های خدمات، صنایع دستی، کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های صنعتی و تولیدی هستند.

امید با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی روند فعالیت در بخش اشتغال را در پنج بخش استعدادسنجی، آموزش و مشاوره، اعطای تسهیلات یا کاریابی، نظارت بر طرح‌های اشتغال، بازاریابی و کمک به امر فروش محصولات تولیدی مددجویان ذکر کرد و ابراز داشت: در سال گذشته تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد امام خمینی توسط مرکز بازاریابی کمیته امداد خریداری و به دیگر کشورها صادر شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان کرد: حدود 30 هزار طرح از طرح‌های کمیته امداد امام خمینی بیش از 10 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده که اجرا و مدیریت 30 درصد از این طرح‌ها را زنان سرپرست خانوار بر عهده دارند.

امید با بیان اینکه در سال گذشته 250 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شده است، از ایجاد 80 هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی اظهار داشت: در صورت تحقق اعتبارات صندوق ملی و تخصیص اعتبار اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی آمادگی ایجاد 300 هزار فرصت شغلی را دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد کمیته امداد امام خمینی در سال 90 و 91 در بحث ایجاد فرصت‌های شغلی رتبه اول را کسب کرده و از لحاظ تعداد، تنوع و پایداری شغل در بین دستگاه‌های اجرایی به عنوان دستگاه نمونه معرفی شده است.

وی در مورد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی توسط کمیته امداد امام خمینی گفت: این تسهیلات از سه منبع قرض‌الحسنه بانک‌ها با کارمزد چهار درصد، صندوق اشتغال نیازمندان و صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/87001/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول