اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

پرداخت افزون بر 5 میلیارد تومان وام توسط کمیته امداد ملایر

مدیر کمیته امداد ملایر از پرداخت 5 میلیارد و 300 میلیون و تومان وام توسط کمیته امداد ملایر از ابتدای سال تاکنون در قالب مشاغل خانگی و وام‌های کارانگیزی به افراد زیر پوشش و اقشار آسیب‌پذیر در ملایر خبر داد.

پرداخت افزون بر 5 میلیارد تومان وام توسط کمیته امداد ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی کولیوند صبح امروز در همایش خانواده‌های کمیته امداد با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 هزار و 232 خانوار در قالب 14 هزار و 235 نفر زیر پوشش کمیته امداد ملایر هستند اظهار داشت: این تعداد افراد از خدمات مختلف کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی گفت: هدف کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ها و خودکفایی افراد زیر پوشش در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

مدیر کمیته امداد ملایر تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌های زیر پوشش با استفاده از خدمات این نهاد از جمله دریافت وام و رسیدن به خودکفایی توانسته‌اند به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنند و از زیر پوشش بودن این نهاد خارج شوند.

وی از جمله خدمات مهم کمیته امداد ملایر را به افراد زیر پوشش و اقشار آسیب‌پذیر جامعه پرداخت وام‌های خوداشتغالی در قالب وام مشاغل خانگی و وام کارانگیزی برشمرد.

کولیوند ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 5 میلیارد و 300 میلیون تومان وام به افراد زیر پوشش و اقشار آسیب‌پذیر با همکاری بانک‌ها به این افراد پرداخت شده است.

وی از فعالیت 15 آموزشگاه زیر نظر کمیته امداد ملایر خبر داد و گفت: این تعداد آموزشگاه شامل آموزشگاه خیاطی، آرایشگری، آموزشگاه فرشبافی، کامپیوتر و... هستند که افراد زیر پوشش آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ملایر یادآور شد: در این آموزشگاه‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون 350 نفر آموزش‌های لازم را در زمینه‌های مختلف دیده‌اند که تا پایان سال این تعداد به یک‌هزار و 300 نفر میرسد.

وی از فعالیت آموزشگاه آموزش فرش ابریشم برای نخستین بار در کمیته امداد ملایر خبر داد و افزود: در این راستا در مرحله اول 17 دار قالی از این نوع فرش برای افراد زیر پوشش آماده شده است.

کولیوند تصریح کرد: در این راستا با توجه به درآمدزایی بالای فرش ابریشم و بازار خوب آن، در نظر داریم تعداد دار قالی را به 35 مورد افزایش دهیم.

وی بیان داشت: کیفیت آموزشگاه‌های فرشبافی زیر پوشش کمیته امداد ملایر در سطح بالایی قرار دارد و تا کنون دوره‌های متعددی برای مددجویان برگزار شده و افراد زیادی در این زمینه فعالیت دارند.

در ادامه این مراسم مسئول هسته آموزش و پرورش ملایر نیز توانمندسازی خانواده‌ها را یکی از اقدامات مهم در راستای کمک به خانواده‌های جامعه توسط کمیته امداد برشمرد.

یاسر شاه‌نیازی ابراز داشت: بسیاری از بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های امروز جامعه از معضل بیکاری نشأت می‌گیرد که کمیته امداد با ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بیکار کمک شایانی را در این زمینه داشته است.

وی عنوان کرد: امروز کارکردها و رویکردهای خانواده نسبت به گذشته تغییر کرده و باید به سمتی حرکت کنیم که نکات فرهنگی و تربیتی در خانواده‌ها به رشد و تعالی برسد.

مسئول هسته آموزش و پرورش ملایر تصریح کرد: در این زمینه برای شیوه‌های تربیتی برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف آموزشی به خانواده‌ها در جامعه نیاز است.

وی گفت: در این راستا باید از حضور کارشناسان برای انجام مشاوره و آگاه‌سازی خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های کمیته امداد استفاده شود.

در پایان این مراسم نیز که با حضور 250 خانواده کمیته امداد برگزار شد چهار نفر از خانواده‌های موفق و کارآفرین برتر زیر پوشش این نهاد در ملایر تقدیر شدند.

انتهای پیام/89013/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول