اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سیریک:

120 خانواده کمیته امداد در سیریک خودکفا می‌شوند

فرماندار سیریک از خودکفایی 120 خانواده کمیته امداد امام خمینی طی سال ‌جاری در این شهرستان خبر داد.

120 خانواده کمیته امداد در سیریک خودکفا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، محمد اسفندیاری صبح امروز در همایش تجلیل از خانواده‌های موفق کمیته امداد شهرستان اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام خمینی از نهادهای بسیار تأثیرگذار در جامعه اسلامی ایران و از الطاف و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم تاسیس و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد کننده فقر و محرومیت بیکاری و عدم اشتغال افراد در جامعه است و با توجه به اینکه کمیته امداد مسئولیت رسیدگی به امور محرومین و نیازمندان زیرپوشش جامعه را بر عهده دارد، اشتغال و خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش باید همواره در سرلوحه و اجرای فعالیت‌ها مدنظر باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک بیان داشت: فراهم آوردن زمینه مناسب برای ازدواج جوانان این خانواده‌ها، آموزش همسران جوان با محوریت آئین همسرداری و با پرداخت کمک هزینه جهیزیه به آنان، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی و ارائه خدمات عمرانی برای خانواده در معرض آسیب‌های اجتماعی را از دیگر وظایف کمیته امداد برای جلوگیری از آسیب‌ها برشمرد.

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی شهرستان سیریک نیز در این همایش گفت: مبلغ یک میلیارد و 130 میلیون تومان برای اشتغالزایی و خودکفایی 120 خانواده زیرپوشش و حمایت کمیته امداد حضرت امام شهرستان سیریک در قالب تسهیلات واگذار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ابراز داشت: برای تقویت بنیان خانواده و مهارت افزایی خانواده‌های تحت حمایت و پوشش امداد کلاس‌های آموزش خانواده و کارگاه‌های بلند و کوتاه مدت آرایشگری، خیاطی و کامپیوتر برای 310 خانواده شهرستان در حال برگزاری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این نهاد با همکاری شبکه بهداشت و درمان در راستای جلوگیری از سوء تغذیه کودکان زیر شش سال به صورت ماهانه سبدهای غذایی شامل حبوبات، تخم مرغ و روغن برای هر نفر به مبلغ 500 هزار ریال اهداء می‌کند.

در این همایش از 15 خانواده موفق و دانش‌آموزان ممتاز تحصیلی تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی شهرستان با اهدا هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/88004/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول