اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی خوی خبر داد

اجرای 272 طرح توان‌افزایی و خودکفایی در کمیته امداد خوی

مدیر کمیته امداد امام خمینی خوی از اجرای 272 طرح توان‌افزایی و خودکفایی در کمیته امداد این شهرستان تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

اجرای 272 طرح توان‌افزایی و خودکفایی در کمیته امداد خوی

عزیز سهندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی خوی در راستای توانمندسازی محرومین و نیازمندان، هر سال اقدام به اجرای طرح‌های توان‌افزایی و خودکفایی میان مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان می‌کند.

وی با اشاره به فرآیند هفت مرحله‌ای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد، گفت: شناسایی مددجویان مستعد و استعدادیابی آنها،ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ارتقای سطح مهارت آنان، پرداخت و ارائه تسهیلات و اجرای طرح کاریابی را از مراحل اولیه حمایتی کمیته امداد برای آغاز به کار افراد مستعد برای مشاغل مد نظر آنان عنوان کرد.

سهندی در ادامه بر نظارت فنی و پشتیبانی کمیته امداد از حسن انجام کار و روند اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: تهیه ابزار کار و مواد اولیه لازم برای آغاز به کار آنها و کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی و فرآورده‌های افراد از دیگر مراحل پیگیری کمیته امداد برای اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان است.

وی از اجرای 195 طرح کارانگیزی و توان‌افزایی کمیته امداد خوی در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت 77 طرح خودکفایی نیز در رشته‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و بخش خدمات نیز در این شهرستان اجرا شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خوی هزینه اجرای این طرح‌ها را 16 میلیارد و 810 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت‌های کمیته امداد استان، ایجاد فرصت‌های شغلی و ارتقای توان مهارتی افراد در ایجاد مشاغل مختلف است که کمیته امداد خوی نیز در این راستا بر ایجاد زمینه‌های کاری افراد تأکید دارد.

سهندی در این راستا یکی از صنایع مهم و پردرآمد این شهرستان را صنعت قالی‌بافی عنوان کرد و افزود: مددجویان طرح‌های قالی‌بافی خوی در شش ماه نخست سال جاری، 208 تخته قالی دستباف را به متراژ 773 متر مربع تولید کرده‌اند.

وی درآمد حاصل از فروش این فرش ها را 9 میلیارد و 889 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 6 میلیارد و 24 میلیون ریال از این مبلغ به عنوان سود خالص برای مجریان این طرح‌ها عاید شده است.

سهندی بر اهمیت اجرای این قبیل طرح‌ها اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های تولیدی موثرترین راه در توانمندسازی مددجویان است.

انتهای پیام/61006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول