اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد جیرفت اعلام کرد

پوشش 2800 دانش‌آموز و دانشجو توسط کمیته امداد جیرفت

رئیس کمیته امداد شهرستان جیرفت گفت: تعداد 2 هزار و 185 دانش‌آموز و 700 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند.

پوشش 2800 دانش‌آموز و دانشجو توسط کمیته امداد جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسماعیل امیری ظهر امروز در همایش خانواده در جیرفت، اظهار داشت: جمعیت خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد در جیرفت 10 هزار و 392 خانوار است که جمعیتی حدود 28 هزار نفر هستند.

وی افزود: این تعداد خانوار 10 درصد جمعیت شهرستان جیرفت را شامل می‌شود و این مطلب برای کمیته امداد افتخاری نیست، بلکه بنای این نهاد بر کوچک کردن خانواده خود با توانمند سازی و خودکفا کردن، مددجویان است.

امیری عنوان کرد: 2 هزار و 185 دانش‌آموز  و 700 دانشجو زیر پوشش این نهاد هستند که این آمار بر اساس تعداد گواهی‌های اشتغال به تحصیلی است که توسط سرپرستان خانوارها به کمیته امداد داده شده که ضروری است، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل تمام دانش‌آموزان زیر پوشش به منظور ارائه خدمات سریعتر به این کمیته انجام شود.

این مسئول با اشاره به پرداخت 183 مورد وام خودکفایی به مددجویان جیرفت تصریح کرد: توزیع 60 مورد جهیزیه و  710 مورد سبد کالا از دیگر خدمات این نهاد از ابتدای سال جاری است، یک‌هزار و 123 نفر ایتام تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان جیرفت هستند که یک‌هزار و 673 حامی دارند.

رئیس کمیته امداد شهرستان جیرفت با اشاره به پرداخت 200 مورد وام کارگشایی در شش ماه نخست سال جاری در این نهاد خاطرنشان کرد: کار احداث یک‌هزار و 800 واحد مسکن مددجویان که زمین مانده بود، پیگیری شد که از مجموع 500 واحد آن تاکنون 250 واحد واگذار و کار 250 واحد در حال پیگیری است.

امیری با اشاره به بهره‌برداری از مجتمع 20 واحدی مسکن فجر مددجویان جیرفت، گفت: در راستای سیاست‌های کاری این مرکز جمع‌آوری زکات شهرستان در دستور کار این کمیته قرار گرفته که این وجوه پس از جمع‌آوری صرف احداث مسکن، خرید جهیزیه و ساخت مسکن در همان روستا می‌شود.

به گزارش فارس؛ همایش روز خانواده ویژه مددجویان کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی(ره) جیرفت با حضور مسئولان محلی به مدت یک روز در سالن اجتماعات شهید مداحی‌پور جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/80002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول