اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان:

پاسداری از نظام خانواده مهم‌ترین رسالت کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: حراست و پاسداری از نظام خانواده مهم‌ترین رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

پاسداری از نظام خانواده مهم‌ترین رسالت کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، مرتضی موصلی عصر امروز در آئین همایش زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد و تجلیل از پیشکسوتان این نهاد در میناب از روز خانواده و مباهله به عنوان فرصتی برای بهره‌گیری از اندیشه‌های الهی و تمسک به ولایت و امامت نام برد و گفت: خانواده گرچه در ظاهر نهادی کوچک است، اما به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان خانواده مهم‌ترین و بزرگترین نهاد اجتماعی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه خانواده در آیات قرآن مجید و روایات معصومان (ع) بسیار مورد سفارش و تأکید قرار گرفته، ادامه داد: خانواده در توسعه و تعالی جامعه نقش بسزایی دارد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: نظام خانواده در فرهنگ غنی ایران نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

موصلی، خانواده را رکن اساسی توسعه کشور معرفی کرد و اظهار داشت: در سیره عملی ائمه اطهار (ع) توجه ویژه‌ای به خانواده شده است.

وی به کارکردهای مختلف خانواده اشاره کرد و یادآور شد: خانواده خوب علاوه بر حفظ نسل، انتقال تجربه از نسلی به نسل دیگر، تقویت و پرورش روحی و فکری اعضا، موجب آرامش روحی جامعه و پیشرفت آن نیز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به کارکردهای خانواده افزود: پدر و مادر در خانواده باید محیط را برای پرورش افرادی کارآمد و مفید فراهم کنند.

موصلی به نحوه شکل‌گیری کمیته امداد به دستور امام خمینی (ره) اشاره کرد و با ذکر این مطلب که از بدو تأسیس این نهاد همواره توجه به رشد و تعالی خانواده از مهم‌ترین برنامه‌های امداد پیگیری شده، ابراز داشت: حراست و پاسداری از نظام خانواده مهمترین رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان ادامه داد: تمام فعالیت‌های امداد در زمینه‌های توانمند سازی و اشتغال خرد، برنامه‌های فرهنگی، سرمایه گذاری، اقدامات درمانی و اجتماعی در راستای حفظ و تحکیم نظام خانواده و با هدف افزایش امید در آن صورت می‌گیرد.

این مسئول همچنین ایجاد بستری مناسب برای ازدواج آسان و تشکیل زندگی مشترک برای اقشار کم درآمد با هدف استمرار خانواده با رویکرد دینی و اسلامی را از دیگر برنامه‌های امداد ذکر کرد.

به گزارش فارس؛ در این مراسم از پنج نفر از امدادگران پیشکسوت و بازنشسته و پنج زن سرپرست خانوار به عنوان چهره‌های موفق خانواده امداد در عرصه‌های علمی و کارآفرینی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/88004/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول