اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد آذربایجان غربی خبر داد

شرکت بیش از 11 هزار مددجو در کلاس‌های آموزشی کمیته امداد آذربایجان غربی

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی از شرکت بیش از 11 هزار مددجو در کلاس‌های آموزشی کمیته امداد این استان خبر داد.

شرکت بیش از 11 هزار مددجو در کلاس‌های آموزشی کمیته امداد آذربایجان غربی

جهانبخش رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امروزه اعتیاد یکی از آسیب‌های گریبان‌گیر خانواده‌ها به ویژه در میان اقشار ضعیف و آسیب‌دیده اجتماعی است.

وی در این راستا از ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی به زنان سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد این استان خبر داد و افزود: در 6 ماه نخست سال جاری 8 هزار و 245 زن سرپرست خانوار کمیته امداد آذربایجان غربی در کلاس‌های آموزشی پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد کمیته امداد شرکت کرده‌اند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی تصریح کرد: در این مدت 760 نفر از پدران خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد این استان نیز با شرکت در کلاس‌های ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای اجتماعی، آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این کلاس‌های آموزشی مباحث لازم مرتبط با جامعه هدف و گروه‌های سنی شرکت‌کننده در جلسات، معیار اصلی مباحث ارائه شده در این کلاس‌های آموزشی بوده است، افزود: در این مدت برای بیش از 2 هزار و 10 نفر از دانش آموزان خانواد‌ه‌های زیر پوشش نیز کلاس‌هایی در ارتباط با شیوه‌های انتخاب دوست سالم، عوارض مصرف مواد مخدر و اعتیاد برگزار شده است.

رضایی ادامه داد: تا پایان شهریورماه سال جاری بیش از 238 نفر از دانشجویان خانواده‌های زیر پوشش نیز از کلاس‌های مبارزه با مواد مخدر و انتخاب دوست کمیته امداد استان بهره‌مند شدند.

وی، آموزش‌های ارائه شده در این کلاس‌ها را مفید و ثمربخش ارزیابی کرد و یادآور شد: در این کلاس‌ها ضمن آموزش روش‌های پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر، مهارت‌ها و شیوه‌های ارتباطی با افراد معتاد و درگیر با بحث مواد مخدر نیز به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

رضایی با اشاره به اهمیت برگزاری این کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌های محروم جامعه، گفت: این افراد با توجه به مشکلات عدیده مادی خود در معرض آسیب‌ها و خطرات بیش‌تری قرار دارند که برگزاری این کلاس‌های آموزشی می‌تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات دیگر در این خانواده‌ها جلوگیری کرده و آگاهی آنها را در موارد آموزش‌دیده افزایش دهد.

انتهای پیام/61006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول