اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری قزوین:

تدابیر مدیریتی در انجام رسالت خطیر دستگاه قضایی راهگشاست

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در انجام رسالت خطیری که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برعهده دستگاه قضایی قرار گرفته، تدابیر سازنده مدیریتی و حاکمیتی در این دستگاه اجرایی راهگشاست.

تدابیر مدیریتی در انجام رسالت خطیر دستگاه قضایی راهگشاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمال انصاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان قزوین که در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: گستره فعالیت دستگاه قضایی محدود به یک مأموریت و رسالت خاص نیست.

وی افزود: دستگاه قضایی رسالتی به پهنای پیشگیری در امورات مختلف تا اجرای بازرسی مستقل و مشترک را برعهده دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به وظایف دستگاه قضایی اضافه کرد: دستگاه قضایی با همه ادارات و نهادهای زیرمجموعه خود وظیفه پیشگیری، نظارت، بازرسی، دادرسی، قضاوت، گسترش امنیت در همه ابعاد آن را برعهده دارد.

انصاری ادامه داد: در این گستره بزرگ و نقش‌آفرینی متعدد در دستگاه قضایی که در برخوردی‌ترین امور مردم باید خدمت ارائه دهد، قطع یقین با جذابیت‌ها و تلخی‌های خاص خود همراه است.

این مسئول بیان کرد: در این رسالت وسیع و خدمت بزرگی که قرار است به مردم و حاکمیت ارائه شود تدابیر سازنده مدیریتی حاکمیتی در دستگاه قضایی راهگشاست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: به رغم اینکه دستگاه قضایی دستگاهی با اعمال حاکمیتی شناخته شده به شمار می‌رود، اما در راستای پیشبرد امور ذاتی و ارتقای سطح خدمت به مردم به دنبال ایجاد تعامل سازنده در تمام سطوح حاکمیتی است.

انصاری عنوان کرد: با توجه به اینکه اهداف ریاست قوه قضاییه نیز این موضوعات را دنبال می‌کند، در استان قزوین نیز به تبع آن این موضوعات با جدیت پیگیری می‌شود.

به گفته این مسئول به دنبال این گستره فعالیتی دستگاه قضایی قطع یقین هزینه‌های زیادی نیز متوجه این دستگاه اجرایی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: به رغم همه این دیدگاه‌های سعی شده از تمام ظرفیت‌های موجود در استان برای ترقی امور به خوبی بهره‌مند شویم و موانع موجود در پیش روی ارائه خدمات به نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را در حد توان مرتفع کنیم.

انصاری اضافه کرد: تفکر اصلی و اساسی دستگاه قضایی تعامل، همراهی و همگامی با دستگاه‌های اجرایی حاکمیتی است.

این مسئول ادامه داد: اگر تلقی کنیم که نقش‌آفرینی دستگاه قضایی تکالیفی را برای این دستگاه ایجاد می‌کند، قطع یقین الزامات حقوق قانونی این تکالیف را در همه دستگاه‌های اجرایی حاکمیتی نسبت به دستگاه قضایی ایجاد می‌‌‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: اعمال حاکمیت در دستگاه قضایی را باید به عنوان یک فرصت دید و در راه هدایت و خدمت به مردم از آن بهره‌مند شد.

انتهای پیام/77010/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول