اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس تاکید کرد

ضرورت ورود محاکم قضایی به اهانت روزنامه بهار

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس با اشاره به ضرورت ورود محاکم قضایی به اهانت روزنامه بهار خواستار هوشیاری ملت برابر اینگونه توهین‌ها به ساحت مقدسات و ارزش‌های اسلامی شد و توقیف آن را کافی ندانست.

ضرورت ورود محاکم قضایی به اهانت روزنامه بهار

روح‌الله عباسپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه توهین به ارزش‌های اسلامی توسط روزنامه بهار ریشه فکری در جریان‌های لیبرالیستی و سکولار دارد، تصریح کرد: به اعتقاد متفکران لیبرالیستی دین ساکن در کلیسا و اماکن مذهبی بوده و جنبه اجتماعی ندارد.

وی با اشاره به ضرورت ورود محاکم قضایی به اهانت روزنامه بهار خواستار هوشیاری ملت برابر اینگونه توهین‌ها به ساحت مقدسات و ارزش‌های اسلامی شد و توقیف آن را کافی ندانست.

وی با اشاره به هجمه گسترده علیه اعتقادات در دوره اصلاحات ابراز داشت: سردمداران دوره اصلاحات با زیر سئوال بردن اصل دین، اعتقادات و فرهنگ عاشورا و طرح شبهات متعدد به دنبال تخریب دین و اعتقاد ملت بودند و در دوره اعتدال نیز سودجویان در حال خیز برداشتن برای آغاز تخریب اعتقادات هستند.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیانت و سیاست در متن دین ورود یافته است، ابراز داشت: ائمه اطهار در دوران مبارزه خویش جنبه سیاسی دین را آشکار کرده و مشروعیت امامت را بیان می‌کردند چنانچه دین اسلام در مسایل عبادی، اجتماعی و سیاسی آدابی را بیان کرده است.

وی ادامه داد: مسئله غدیر و انتصاب امام علی (ع) به ولایت متعلق به تمام مسلمانان است که در آثار اهل سنت و شیعه آمده است؛ به ویژه اینکه در آثار آیت‌الله امینی نیز مطالبی مرتبط با این مسئله ذکر شده است.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس افزود: در مسئله غدیر 174 نفر از صحابه نیز در این زمینه به جانشینی امیرالمؤمنین در روز 18 ذی‌الحجه در حجةالوداع اذعان کرده‌اند.

عباسپور با بیان اینکه پیامبر اسلام همواره به طور مکرر از زمان دعوت آشکار تا زمان حجه‌الوداع امیرالمؤمنین را به عنوان وصی خویش معرفی کرده است، افزود: در آیات و روایت متعدد دینی به ویژه آیه شریفه تکمیل دین به مسئله جانشینی پیامبر اشاره شده است؛ علاوه بر این اهل سنت در منابع خویش نیز بر این واقعیت صحه گذاشته‌اند که علامه امینی نیز با استناد به منابع معتبر به ذکر واقعه غدیر خم پرداخته است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از انتصاب امیرالمؤمنین به جانشینی پیامبر به عنوان مسئله دینی و سیاسی از ناحیه خداوند متعال برای اعمال ولایت و حاکمیت شرعی نام برد و تصریح کرد: از منظر آیات و روایات دین از سیاست جدایی‌ناپذیر است چنانچه بدون ولایت و سرپرستی برقراری حکومت اسلامی ناممکن است.

عباسپور با بیان اینکه ولایت امیرالمؤمنین تلفیقی از دین و سیاست بوده است، بر ضرورت الگوگیری مسلمانان از ائمه اطهار تأکید کرد.

وی با اشاره به طرح متعدد «بینه» در آیات قرآن کریم با عناوین تدبیر و تعقل ابراز داشت: اندیشه‌های فاسد غیردینی به دنبال حذف سیاست از دین است.

عباسپور با محکومیت دوباره اهانت به مقدسات دینی وظیفه کنونی افراد متدین و دینی را حمایت از آرمان‌های انقلاب و پاسخگویی به طرح شبهات در مراکز دینی و علمی ذکر کرد.

انتهای پیام/77005/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول