اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

فعال بودن 12 شعبه خانواده در حوزه‎های قضایی گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هم‌اکنون 12 شعبه خانواده در حوزه‌های قضایی استان فعال است.

فعال بودن 12 شعبه خانواده در حوزه‎های قضایی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در جمع روسای دادگستری‎ها و دادستان‎های سراسر این استان با تأکید بر اجرای کامل قانون خانواده، اظهار داشت: به زودی دادیاران زن شاغل در دادگستری‎های استان، به عنوان قضات مشاور در دادگاه‎های خانواده مستقر می‎شوند.

وی با بیان اینکه در دعاوی خانوادگی همیشه یک طرف دعوا، بانوان هستند، تصریح کرد: حضور قضات زن در این دادگاه‎ها به قاضی پرونده در صدور رأی عادلانه و منصفانه کمک می‎کند.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: قضات مشاور با استقرار در دادگاه‎های خانواده، پس از بررسی شواهد و مدارک و شنیدن صحبت طرفین دعوی، نظر مشورتی خود را به قاضی دادگاه ارائه می‎کنند.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون 12 شعبه خانواده در حوزه‎های قضایی استان فعال است، بیان داشت: با ورود دادیاران جدید، دادیاران زن استان به عنوان قضات مشاور، راهی دادگاه‎های خانواده می‎شوند.

فاضلیان با بیان اینکه امروز موضوع حبس‎زدایی فراتر از قوه قضائیه و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، متذکر شد: قضات استان گلستان باید اهتمام خود را برای استفاده از مجازات‎های جایگزین حبس به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه استفاده از مجازات حبس صرفاً باید برای افراد شرور باشد، متذکر شد: متأسفانه در برخی جرایم ساده مانند شکست لوله فاضلاب، برای متهم تا 6 ماه حبس در نظر گرفته‎اند که این امر با قانون جدید مجازات‎های اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه مغایرت دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان، بار دیگر دادستان‎های این استان را ملزم کرد که علاوه بر سرکشی ماهانه به زندان‎های این استان و رسیدگی به وضعیت آنان، بازنگری پرونده‎های اجرای احکام را به منظور اعمال قانون جدید مجازات‎های اسلامی در دستورکار خود قرار دهند.

فاضلیان، مهم‎ترین اولویت دستگاه قضایی گلستان در نیمه دوم امسال را کاهش ورودی پرونده عنوان کرد و یادآور شد: مدیران ما باید با خلاقیت و  تجدید نظر در برنامه‎های پیشگیرانه  راهکارهای عملی کاهش ورودی پرونده به محاکم را جدی‎تر دنبال کنند.

وی با بیان اینکه ورودی برخی پرونده‎ها به محاکم استان زنگ خطر جدی برای ماست، گفت: یکی از راهکارهایی که به نظر ما رسید استفاده از ظرفیت معتمدین است.

رئیس کل دادگستری گلستان از معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خواست در کوتاه‎ترین زمان ممکن هسته‎های مصلحین و معتمدین اقدام را به منظور قضازدایی و سازش در پرونده‎ها پیش از ورود به محاکم، فعال کنند.

انتهای پیام/2307/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول