اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی اصفهان خبر داد

معرفی سربازان غایب به مراجع قضایی/ دانشجویان انصرافی حق ادامه تحصیل دارند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان آخرین جزئیات خدمت سربازی برای مشمولان خدمت سربازی تشریح کرد و گفت: مشمولانی که بیش از یک سال غیبت داشته باشند، علاوه بر اضافه خدمت 6 ماهه به مراجع قضایی معرفی می شوند.

معرفی سربازان غایب به مراجع قضایی/ دانشجویان انصرافی حق ادامه تحصیل دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود امینی ظهر امروز در نشست خبری خود به تشریح جزئیات خدمت وظیفه عمومی مشمولان سربازی پرداخت و اظهار کرد: تمام متولدین سال 73 به بالا و تمام افرادی که به سن 18 سال رسیده‌اند، مشمول خدمت سربازی می‌شوند و در صورت اشتغال به تحصیل باید از محل تحصیلشان درخواست معافیت از تحصیل را براساس تاکید قانون اعلام کنند.

وی با اشاره به کسری خدمت سربازی به دلیل کفالت خانواده افزود: معافیت در سه صورت سابقه جبهه، جانبازی و خانواده شهدا برای مشمولینی که پدرشان 25 درصد جانبازی، 30 ماه جبهه و یا 24 ماه سابقه اسارت داشته باشد، انجام می‌دهند و فرزند ذکور از خدمت نظام وظیفه عمومی معاف می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در صورتی که پدری این درصد جانبازی را بیش از این میزان و یا دو برابر داشته باشد، می‌تواند دو فرزند ذکور خود را از خدمت معاف کند.

*تمام فرزندان ذکور شهید می‌توانند، معاف شوند

وی ادامه داد: در گذشته اگر شهیدی دو فرزند پسر داشت، دو فرزند معاف می‌شدند که اکنون این قید برداشته شده و تمام فرزندان می‌توانند معاف شوند و در صورتی که شهید فرزند نداشته باشد، برادر وی می‌تواند با استفاده از این مزایا معاف شود.

امینی با اشاره به کفالت پدری که تک پسر دارد، تاکید کرد: افرادی که پدرشان دارای سن بیش از 65 سال باشد و تک‌پسر نیز باشند از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

وی اضافه کرد: تنها فرزند ذکور مادر فاقد شوهر به دلیل طلاق و نیز فوت شوهر از خدمت سربازی معاف می‌شود که البته این شرط در صورتی است که ازدواج مجددی توسط مادر فاقد شوهر انجام نگرفته باشد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به معافیت فرزند خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد گفت: افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد و افراد معلول می‌توانند یک فرزند پسر خود را معافیت کفالت کنند.

وی مدت خدمت سربازی را 24 ماه دانست و اظهار کرد: البته در حال حاضر این مدت خدمت سربازی به 21 ماه کاهش یافته و به مناسبت‌های مختلف کاهش پیدا کرده است، اما در قانون هنوز 24 ماه مصوب است.

*سربازان امریه باید 24 ماه تمام خدمت کنند / تخفیفی در کار نیست

امینی ادامه داد: مدت سربازی مشمولان خدمت سربازی در مناطق عملیاتی و یا مرزی 18 ماه و در مناطق محروم و بد آب و هوا نیز  19 ماه است.

وی با اشاره به سربازانی که به صورت امریه در وزارت‌خانه‌ها خدمت می‌کنند، تصریح کرد: این افراد موظف هستند، 24 ماه خدمت سربازی را به صورت کامل بگذرانند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر این نکته که در گذشته در قانون خدمت سربازی در صورتیکه فردی در مدت خدمت غیبت می‌کرد، سه ماه اضافه خدمت می‌خورد، اضافه کرد: براساس قانون جدید سه ماه غیبت مساوی با سه ماه اضافه خدمت و شش ماه اضافه خدمت و  معرفی به مراجع قضایی برای پیگیری غیبت بالای حد مجاز برای افرادی که شش ماه تا یک سال غیبت و بیشتر دارند، در نظر گرفته شده است.

*اخراجی‌ها تا پایان خدمت سربازی حق تحصیل ندارند

وی با اشاره به معافیت تحصیلی تاکید کرد: سقفی برای تحصیل در دبیرستان و دانشگاه مشخص شده است که دانش‌آموزان و دانشجویان براساس آن تنها می‌توانند معاف از تحصیل شوند.

امینی با بیان اینکه تمام افراد مشغول به تحصیل که در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های علمی و نیز حوزه‌‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند، پس از گرفتن دیپلم موظف به معافیت از تحصیل هستند، افزود: دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت سربازی حق تحصیل ندارند.

وی همچنین از یک قانون جدید در خدمت سربازی خبر داد و گفت: دانشجویان انصرافی که علاقه به رشته خود نداشته و دوباره قصد ادامه تحصیل دارند، می‌توانند تنها برای یک مرتبه از این امتیاز استفاده کرده و به مدت یک سال در رشته‌ای دیگر ثبت‌نام و ادامه تحصیل بدهند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: انصراف از یک مقطع به مقطع دیگر و بالاتر نیز امکان‌پذیر و مشمول این قاعده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: سنواتی نیز برای تأخیر در مقاطع تحصیلی برای دوره کاردانی معادل سه سال، کاردانی به کارشناسی ناپیوسته شش سال،کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال، کارشناسی پیوسته شش سال، کارشناسی به کارشناسی ارشد پیوسته هشت سال، دکترای پزشکی پیوسته هشت سال و دکترای ناپیوسته پنج سال مشخص شده است.

امینی همچنین در مورد معافیت پزشکی افزود: با توجه به اینکه احتمال معافیت جعلی وجود داشت، در این زمینه نیز تدابیری اندیشیده شده است.

وی توصیه کرد: مشمولان خدمت سربازی گول باندهای متخلف و دروغین خدمت سربازی را نخورند.

*دستگیری دو باند متخلف معافیت پزشکی در اصفهان

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: دو باند معافیت پزشکی که اقدام به صدور کارت جعلی خدمت سربازی می‌کردند، در اصفهان دستگیر شدند که در این زمینه جریمه و زندانی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه خرید خدمت سربازی به هیچ وجه نداریم، تاکید کرد: این طرح تنها مربوط به دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی بود که به دلیل آثار سویی که تلقی می‌شد، افراد پولدار خرید سربازی و افراد بی‌بضاعت مجبور به خدمت سربازی می‌شوند، برداشته شد و تمام مسئولان ارشد نظامی نیز بازگشت این طرح را تکذیب می‌کنند.

امینی در بخش پرسش و پاسخ در پاسخ به سؤالی در مورد نحوه اطلاع‌رسانی خدمت سربازی اضافه کرد: ما در راستای آگاهی از وضعیت خدمت سربازی، کسر خدمت سربازی، تلفن گویا و دفترچه راهنمای خدمت سربازی را در نظر گرفته‌ایم که مشمولان می‌توانند با مراجعه به سایت از آخرین وضعیت اعزام‌ها و قوانین باخبر شوند.

وی همچنین در مورد کسر خدمت بسیج گفت: کسر خدمت بسیج بستگی به مدت خدمت بسیج دارد و تا شش ماه کسری به فردی که عضو فعال بوده و یا پنج سال سابقه بسیج داشته باشد، تعلق می‌گیرد.

*‌ مقامات ارشد نظامی با اختیارات خود می‌توانند سه ماه خدمت سربازی خوش‌خدمت را ببخشند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از بخشش توسط برخی از ارشدان نظامی خبر داد و گفت: در موارد خاص که برخی از سربازان خوش خدمتی کرده باشند، مقامات ارشد می‌توانند از اختیارات خود استفاده و تا سه ماه فعالیت مدت خدمت سربازی را ببخشند.

وی همچنین در مورد طرح تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت اظهار کرد: طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت به دلیل شکل و شمایل مختلفی که داشت، بسیار مورد سوءاستفاده جعل قرار می‌گرفت و به همین دلیل احتمال می‌رفت که بسیاری از این کارت‌ها اصلی نباشد که در این راستا کارت‌های پایان خدمت قدیمی تبدیل به کارت پایان خدمت هوشمند شد.

*کارت خدمت‌های قدیمی فاقد اعتبار است / کارت‌های هوشمند جایگزین کارت‌های رنگی قبلی

وی با بیان اینکه تمام افراد که زیر 50 سال سن و متولد سال 42 به بالا هستند، موظف به مراجعه تعویض کارت پایان خدمت خود هستند، افزود: از این پس کارت‌های پایان خدمت قدیمی مورد قبول و تأیید نیست و این کارت‌ها از افراد پذیرفته نمی‌شود.

امینی تصریح کرد: از تمام افراد مشمول طرح تعویض کارت پایان خدمت درخواست می‌شود که با مراجعه به موقع نسبت به تعویض کارت پایان خدمت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/63012/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول