اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان خبر داد

تحویل متخلفان شکار در کرمان به دستگاه قضایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: طی هفته گذشته ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان موفق به دستگیری چند شکارچی متخلف شده و آنها را به دستگاه قضا تحویل دادند.

تحویل متخلفان شکار در کرمان به دستگاه قضایی

عباسعلی دامنگیر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هفته گذشته ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان متوجه یک مورد تخلف شدند و با در دست داشتن حکم قضائی از منزل فرد متخلف بازرسی به عمل آمد.

وی افزود: ماموران موفق به کشف یک قبضه سلاح گلوله‌زنی، یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی، لاشه یک رأس جبیر، یک رأس قوچ وحشی و دو قطعه کبک به همراه ادوات شکاری شدند و پرونده متخلف برای رسیدگی و صدور حکم تحویل مقام محترم قضائی شد.

دامنگیر عنوان کرد: طی عملیات گشت و کنترل در مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست «منطقه حفاظت شده سعدی» ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان موفق به دستگیری سه نفر متخلف به همراه کشف و ضبط لاشه یک رأس قوچ وحشی و یک قبضه سلاح گلوله‌زنی و سایر مهمات و دو دستگاه دوربین چشمی و چاقو شدند.

وی بیان داشت: در این ارتباط ماموران با حکم مقام قضائی دستگاه تلفن همراه متخلفان را مورد تفتیش قرار داده و از روی عکس‌برداری‌های انجام شده متوجه بیش از 11 مورد شکار از قبیل شکار کل، بز، میش و قوچ شدند.

دامنگیر در زمینه عملکرد یک ماهه ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان گفت: طی عملیات گشت و کنترل مناطق تحت حفاظت، ماموران این اداره با تلاش شبانه‌روزی خود موفق به کشف لاشه 14 مورد چهارپا، 20 لاشه پرنده، جلوگیری از یک شروع به جرم شکار شده که پرونده تمام متخلفان به مقام قضائی برای رسیدگی و صدور حکم ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های به وجود آمده و کم شدن تعداد حیوانات و گونه‌های رو به انقراض از مردم تقاضا داریم از شکار و صید تمام جانوران اکیدا خودداری کنند.

انتهای پیام/2446/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول