اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

60 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان یزد رسیدگی شد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با وجود حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان یزد، 60هزار پرونده در این استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

60 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان یزد رسیدگی شد

غلامحسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان اینکه میزان پرونده‌های مانده از سال گذشته، در ابتدای سال جاری در دستگاه قضایی استان یزد، بیش از 20 هزار مورد بوده است، اظهار داشت: در سال جاری نیز بیش از 60 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شد و آمار پرونده‌های موجودی به بیش از 80 هزار مورد رسید.

وی یادآور شد: با واگذاری پرونده‌ها به شعب عمومی، تخصصی، شوراهای حل اختلاف، دادسراها و ...، بیش از 59 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد.

حیدری بیان کرد: در این مدت، موجودی ابتدای سال محاکم حقوقی و جزائی و محاکم انقلاب سراسر استان یزد، 11 هزار و 997 پرونده بوده که در طی مدت مذکور، 32 هزار و 96 پرونده وارد این محاکم و 31 هزار و 500 پرونده رسیدگی شده است.

وی همچنین با اشاره به عملکرد محاکم تجدیدنظر و کیفری استان یزد خاطرنشان کرد: موجودی این دادگاه‌ها در ابتدای سال جاری 852 فقره پرونده بود که 5هزار و 794 پرونده وارد و 5هزار و 861 فقره پرونده نیز مختومه شده است.

حیدری همچنین با اشاره به اینکه موجودی دادسراهای استان یزد در ابتدای سال جاری، 8هزار و 68 پرونده بوده است، بیان کرد: در طول شش ماه نخست سال جاری، 28 هزار و 61 فقره پرونده وارد دادسراهای استان شده و 28 هزار و 399 پرونده نیز رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد مورد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان یزد نیز عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، بیش از 30 هزار پرونده توسط شوراهای حل اختلاف استان یزد رسیدگی و مختومه شده است.

حیدری با اشاره به اینکه موجودی شوراهای حل اختلاف استان یزد در ابتدای سال جاری 6 هزار و 111 پرونده بوده است، اظهار داشت: در این مدت، 30 هزار و 103 پرونده نیز به این شوراها وارد و 30 هزار و 382 فقره پرونده نیز رسیدگی شده است.

وی گفت: 28 هزار و 143 فقره از پرونده‌های وارده مربوط به حوزه‌های شهری و یک هزار و 960 پرونده نیز روستایی بوده است.

حیدری با بیان اینکه 15هزار و 559 فقره از پرونده‌ها حقوقی بوده است، افزود: 4هزار و 282 فقره از پرونده‌های حقوقی منجر به مصالحه و 11هزار و 277 مورد نیز به صدور حکم منتهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: 14 هزار و 77 فقره از پرونده‌های ورودی کیفری است که 2 هزار و 176 مورد آن مصالحه و 11 هزار و 901 مورد نیز منجر به صدور حکم شده است.

حیدری یادآور شد: حدود 48 درصد از پرونده‌های قابل صلح در شوراهای حل اختلاف استان یزد منتهی به صلح و سازش می‌شوند.

انتهای پیام/2464/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول