اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

13 آبان روز به عزا نشستن آمریکاست

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز به عزا نشستن آمریکای جنایتکار است.

13 آبان روز به عزا نشستن آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: ملت ایران در 13 آبان کاری را کردند که برای همیشه آمریکا و ایادی این رژیم بدانند که هر شیطنتی در حق ملت ایران محکوم به شکست و فناست و لانه جاسوسی آمریکا باید از صحنه روزگار حذف شود.

وی تصریح کرد‌: بعد از گذشت 34 سال آمریکا به خوبی به قدرت و توان روحی،‌ معنوی و ارزشی این ملت پی برده و سعی می‌کند به هر نحو ممکن این روحیه مقاومت و استکبارستیزی را بشکند به همین خاطر به حربه‌های پوسیده و بی‌نتیجه روی آورده است.

علوی با بیان اینکه تنها جمهوری اسلامی ایران است که پرده از ماهیت پلید آمریکا برداشته است، خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی ما شعار اسلام و قرآن است که به صراحت اعلام کرده که در برابر بدخواهان و ایادی استکبار نباید کوتاه آمد.

این مسئول سیاست آمریکا را در قبال ملت‌های آزادیخواه دنیا سیاستی دوگانه و فریبکارانه توصیف کرد و ادامه داد: آمریکا به ظاهر ادعای دوستی در منطقه داشته اما به صراحت در پشت پرده از تروریست‌ها حمایت می‌کند تا جنایت آنها در کشورهای مختلف روزافزون شود.

وی اضافه کرد: در برابر همه این شیطنت‌ها و تاریخ سیاه و ننگین آمریکا باید روحیه بصیرت و هوشیاری خود را حفظ کنیم و مبادا بخواهیم فریب وعده‌های دروغین مسئولان و سردمداران جنایتکار آن را بخوریم که ضرورت دارد با هوشیاری انقلابی خود همچنان در برابر آمریکا مقابله کنیم.

امام جمعه پارس‌آباد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز فرا رسیدن ایام عزای حسینی و ضرورت شرکت مردم در عزاداری این ماه شریف را یادآور شد و بیان کرد:‌ عزاداری ماه محرم باید با هویت شیعی و اسلامی ما مطابقت داشته باشد تا به دور از بدعت‌ها و برخی نارسایی‌ها بکوشیم حقیقت پیام عاشورا را در جامعه منتقل کنیم.

علوی بزرگترین شعار قیام حضرت سیدالشهدا (ع) را شعار احیای امر به معروف و نهی از منکر و توجه به کارهای نیک و پسندیده توصیف کرد و ادامه داد: آنهایی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند به فرموده نبی مکرم اسلام جانشینان الهی در روی زمین و پیامبر (ص) هستند.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر به فلسفه قیام آن حضرت دقت و توجه داشته باشیم امام حسین (ع) با تمام وجود از مکتب اسلام و نبی مکرم دفاع کرد و خود، فرزندان و یارانش را تقدیم اهداف آرمانیش کرد.

انتهای پیام/62004/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول