اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

13 آبان در تاریخ آمریکا نیز ثبت شده است

امام جمعه موقت کرمان گفت: 13 آبان ماه در تاریخ آمریکا نیز جا باز کرده است.

13 آبان در تاریخ آمریکا نیز ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با بیان اینکه 13 آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: این روز حتی در تاریخ آمریکا نیز جا باز کرده است.

امام جمعه موقت کرمان افزود: 13 آبان به دلیل سه رخداد بسیار مهم و مؤثر یکی از حوادث فراموش نشدنی برای ایران و استکبار جهانی است.

صباحی تصریح کرد: 13 آبان سال 43 حضرت امام خمینی (ره) به دنبال ایراد حکم بسیار آتشین در مورد قانون کاپیتولاسیون و بعد از اینکه رژیم ایشان را به طرق مختلف تحت فشار قرار داد به ترکیه تبعید شدند.

وی خاطر نشان کرد: دو واقعه مهم دیگر 13 آبان در سال‌های 57 و 58 و با شهادت دانش‌آموزان در راهپیمایی ضدشاه و تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا در اذهان عمومی ثبت شد.

خطیب جمعه کرمان گفت: سیاست‌گذاری‌ها و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران فراتر از اختیارات دولت است و در این زمینه نظام و شخص رهبری تصمیم‌گیری دارند.

صباحی بیان داشت: ما هم به دلیل اعتمادی که به مسئولان داریم و مطیع امر مقام ولایت هستیم، همانند همیشه همراه و پشتیبان می‌مانیم و امیدواریم که مصلحت انقلاب و کشور پیش آید.

وی همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم‌‌الحرام و تاکید بر حفظ حرمت این ماه اظهار داشت: بزرگان هیئت‌های مذهبی و مجریان مجالس سید‌الشهدا (ع) باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

صباحی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) عنوان کرد: حضرت سید‌الشهدا (ع) در شب عاشورا برای یارانشان دعا فرمودند که «خداوند شما را از نمازگزاران قرار دهد».

امام جمعه موقت کرمان افزود: با این دعای حضرت مشخص می‌شود که بالاتر از شهادت در کنار فرزند رسول خدا (ص) و در پیکار با کفر، اقامه نماز است.

وی خاطر نشان کرد: مجالس امام حسین (ع) را با نمازهای اول وقت آمیخته کنید که دعای حضرت برای شما باشد و قطعا نگاه حضرت با مبلغان نماز و کسانی است که به این مهم توجه دارند.

خطیب جمعه کرمان همچنین با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: نتیجه خودداری از ادای واجب الهی، بیماری نفاق در دل می‌شود.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول