اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

تشکیل 304 پرونده برای متخلفان منابع طبیعی در سرایان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرایان گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 304 پرونده برای متخلفان منابع طبیعی در سرایان تشکیل شده است.

تشکیل 304 پرونده برای متخلفان منابع طبیعی در سرایان

امان‌الله مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرایان برای توسعه جنگل‌ها، مراتع دست‎کاشت و پارک‌های جنگلی، اصلاح و احیای جنگل‌ها و مراتع مخروبه و ترویج زراعت و تنوع زیستی گیاهی اقدام به قطع و برش درختان خشک و آفت‌زده برای جوان‌سازی جنگل کرده است.

وی با بیان این‌که از بین‎بردن کانون آفات و بیماری‌ها در قالب طرح مدیریت جنگل‌های دست‎کاشت و کشت گونه‌های متنوع گیاهی از دیگر اقدامات این اداره برای توسعه جنگل‌ها بوده است، ادامه داد: کشت گونه‌های متنوع گیاهی شامل تاغ، آتریپلکس، اسکمبیل، عجوه، قیچ و قره داغ می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرایان افزود: مشارکت بهره‌برداران در طراحی و اجرای طرح‌های منابع طبیعی، استفاده از ظرفیت و توانمندی جوامع محلی، NGO و تشکل‌های مردمی از جمله اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرایان برای مطالعه، طراحی و بهسازی الگوها و نظام‌های تولید و بهره‌برداری در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری بوده است.

مرادی تصریح کرد: همچنین ارائه مدل‌های علمی جامع‌نگر در تهیه و اجرای پروژه‌های منابع طبیعی در حوزه‌های آبخیز، ارائه راهکارهای کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی، استفاده از روش‌های ارتقای تکنولوژی و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین در مدیریت منابع طبیعی از دیگر اقدامات این اداره برای مطالعه، طراحی و بهسازی الگوها و نظام‌های تولید و بهره‌برداری در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری بوده است.

وی با بیان این‌که اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای فعالیت‌های منابع طبیعی این شهرستان مشارکت دارند، اذعان داشت: استخدام نیرو، تصویب چارت سازمانی اداره منابع طبیعی سرایان و تغییر وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی برای توسعه مدیریت و منابع انسانی صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرایان اضافه کرد: از آغاز سال جاری تاکنون 304 پرونده تخلف برای متخلفان منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان تشکیل شده است.

مرادی با بیان این‌که پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مستقر است، یادآور شد: در حال حاضر در این پاسگاه پنج نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته توسط این اداره برای جلوگیری از بیابانزایی اشاره کرد و اذعان داشت: نهال‌کاری، بذرکاری، احداث هلالی آبگیر توام با بذرپاشی و احداث بادشکن زنده حول مزارع از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

انتهای پیام/69021/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول