اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان عنوان کرد

تحریک غرب در قبال مسئله هسته‌ای ایران توسط صهیونیسم

امام جمعه کرمان گفت: از روز روشن‌تر است که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست و رژیم صهیونیستی با حرف‌های بی‌اساس و پایه کشورهای غربی را تحریک می‌کند.

تحریک غرب در قبال مسئله هسته‌ای ایران توسط صهیونیسم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام علی(ع) کرمان ضمن تبریک عید غدیر خم به همه شیعیان اظهار داشت: عید غدیر خم بزرگترین عید ما مسلمانان به ویژه شیعیان است.

وی افزود: رسول خدا در برگشت از حجة‌الوداع به فرمان خدا در وسط راه توقف کرد و جبرئیل امین بر حضرتش نازل شد و گفت، پیامبر رسالت اصلی و اساسی خودت را انجام بده و امام علی (ع) که پسر عمو و برادرت است را به عنوان جانشین و خلیفه بعد از خودت به جامعه اسلامی معرفی کن.

جعفری با اشاره به اینکه قرآن نیاز به تفسیر دارد و همه معانی و تفسیر آیات شریف قرآن را نمی‌دانند، گفت: این ائمه هستند که می‌توانند، قرآن را همانگونه که خدا می‌خواهد، تبیین و تفسیر کنند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: یکی از اشکالات توده مردم این است که با مسئله امامت و ولایت آن جور که حق مطلب است، آشنایی ندارند و این یک عیب بزرگی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: شیعه طبق آیات قرآن و روایات معتبر یکی از اصول مهم دین را مسئله امامت می‌داند در صورتی که اهل سنت امامت را یکی از اصول دین نمی‌دانند.

جعفری تصریح کرد: امامت یکی از مهم‌ترین اصول دین است، زیرا اگر امامت نباشد، سایر اصول دین برای ما به خوبی تبیین نمی‌شود و عقل همه انسان‌ها این معنا و نکته دقیق را درک می‌کند و می‌فهمد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: پیغمبر از طرف خدا آمد و دینی را بر جامعه بشریت عرضه داشت و قرآن شریف را به عنوان مبنای حرکت، عمل فردی و اجتماعی جامعه در اختیار مردم قرار داد.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر منشأ همه گرفتاری‌های مسلمانان و جوامع بشری آمریکا، کشورهای غربی و دیگران با پشتوانه صهیونیسم پلید که در همه جا حضور دارد، است.

وی بیان داشت: در کشور آمریکا هیچ‌گونه آزادی در انتخابات نیست و دروغ می‌گویند و با سر و صدا و تبلیغات کاذب مسئله حقوق بشر و آزادی را مطرح می‌کنند در حالی که اگر بخواهیم، بزرگترین نقض کننده حقوق بشر را معرفی کنیم، آمریکا در رتبه اول قرار دارد.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: به روایت محدثین بزرگ شیعه و سنی پیامبر(ص) فرمودند، همه مردم باید  امام عصر و زمان خود را بشناسند و کسی که بدون امام از دنیا برود مرگ آن مرگ زمان جاهلیت است.

وی بیان کرد: 20 ذیحجه سالروز اعتراض و افشاگری امام راحل نسبت به قانون کاپیتولاسیون در سال 43 است، شاه خائن به دستور آمریکا به مجلس قانونی ارائه کرد که در این قانون اگر یک فرد آمریکایی یک ایرانی را می‌کشت، دادگاه‌های ایران حق نداشتند آن را محاکمه کنند و این فرد باید در آمریکا محاکمه می‌شد.

جعفری بیان داشت: امام راحل از این قانون بسیار خشمگین شدند و اعتراض کردند و جامعه و به ویژه خواص را بیدار کردند و پایه‌های انقلاب اسلامی از همین جا آغاز شد و امام لحظه به لحظه مردم را رشادت کردند و سرانجام نظام پوسیده 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی در ایران فرو پاشید.

وی با اشاره به سالروز 13 آبان بیان داشت: 13 آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده به نام روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است و امام راحل در مورد شهید فهمیده فرمودند، «رهبر ما همان نوجوان 13 ساله است که نارنجک به خود بست و زیر تانک عراقی رفت».

جعفری عنوان کرد: در چند روز اخیر مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 انجام شد، از روز روشن‌تر است که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست و رژیم صهیونیستی با حرف‌های بی‌اساس و پایه کشورهای غربی را تحریک می‌کند.

انتهای پیام/80018/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول