اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

انرژی هسته‌ای باید به ما امنیت بدهد/ تحریم علت همه مشکلات کشور نیست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انرژی هسته‌ای باید به ما امنیت بدهد، گفت: رفع مشکلات کشور در دو بعد مدیریت داخلی و مدیریت سیاست خارجی قابل حصول است.

انرژی هسته‌ای باید به ما امنیت بدهد/ تحریم علت همه مشکلات کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات فعالان اقتصادی استان کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر دولت در شرایطی اداره می‌شود که در سیاست خارجی و در حوزه مدیریت داخلی نیز مشکل جدی وجود دارد.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: در انرژی هسته‌ای می‌توانیم طوری عمل کنیم که به اهداف صلح‌آمیز و دستاوردهای آن برسیم و از آن استفاده کنیم. انرژی هسته‌ای باید به ما امنیت بدهد.

وی به برخی مشکلات مدیریت داخلی در سال‌های اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: در مورد مشکلات داخلی هم دیدیم که برنامه توسعه اجرا نشد، بعد از پنج سال، 23 درصد آن اجرایی شد و همه سیاست‌های بخش خصوصی به باد رفت و در این شرایط مردم راضی به سرمایه‌گذاری نمی‌شوند.

به گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه مجمع تشخیص مصلحت برای رسیدگی به مشکلات استان‌ها از رئیس جمهور، وزارت نفت، وزارت اقتصاد و دارایی دعوت و از آن‌ها سوال شده چرا وضع کشور چنین است.

وی اعلام کرد: برخی معتقد بودند همه این مسائل زیر سر تحریم است و برخی نیز نمی‌پذیرفتند و مشکلات را به عدم اعمال مدیریت درست نسبت می‌دادند و معتقد بودند اگر مدیریت درست بود بر تحریم‌ها غلبه می‌کردیم.

به گفته هاشمی‌رفسنجانی، این اوضاع برآیندی از این دو موضوع است و با مدیریت درست مسائل سیاست خارجی نیز می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد. در واقع رفع مشکلات کشور در دو بعد مدیریت داخلی و مدیریت سیاست خارجی قابل برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه روزانه باید 2 یا 3 میلیون بشکه نفت صادر کنیم، صادرات نفت را کم توصیف کرد و بر اصلاح شرایط و مدیریت تاکید کرد.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان کرمانشاه، عدم استفاده از آن‌ها را به ‌دلیل ضعف مدیریت عمومی کشور عنوان کرد و گفت: مناطق بسیاری را در کرمانشاه دیده‌ام و این استان ظرفیت بالایی از نظر آب و خاک دارد که حدود هفت میلیارد متر مکعب آب از غرب کشور خارج می‌شود.

وی بر استفاده صحیح از این میزان تاکید کرد و گفت: اگر این مقدار آب کنترل شود، زمین‌های زراعی از سرپل‌ذهاب تا دهلران آبی می‌شوند و می‌توان به شکل گسترده صنایع تبدیلی داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشرفت کشور در حوزه سیاست خارجی را منوط به عدم مزاحمت کسانی دانست که آن‌ها را افراطیون خواند و افزود: اگر افراطی‌ها بگذارند که با دنیا ارتباط داشته باشیم، شرایط درست می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شرایط افغانستان را به‌دلیل افراطی‌گری‌ها دانست و تصریح کرد: اگر انقلاب مصر به اینجا رسید به خاطر یک مشت افراطی بود و در عراق و سوریه هم همین وضعیت است.

هاشمی‌رفسنجانی عنوان کرد: دیدید در انتخابات اخیر مردم چگونه انتخاب کردند. ما که برای انتخابات کاری نکردیم، این خود مردم بودند که بنا به فطرت پاک ایرانی و اسلامی خود به اعتدال رای دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه از ارجاع مشکلات مطرح شده به مسئولان مربوطه خبر داد.

انتهای پیام/2700/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول