اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

توقف غنی‌سازی خط قرمز مذاکرات هسته‌ای است/ عذرخواهی رسمی وزارت امورخارجه آمریکا از ایران

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران هیچ توقفی نخواهد داشت، گفت: ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است.

توقف غنی‌سازی خط قرمز مذاکرات هسته‌ای است/ عذرخواهی رسمی وزارت امورخارجه آمریکا از ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به در پیش بودن مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار کرد: این گفت‌وگو بعد از انقلاب از حساس‌ترین دوره‌های انقلاب محسوب می‌شود و باید از رهگذر این گفت‌وگو‌ها عزت، کرامت ملت و منافع کشور در نظر گرفته شده و حفظ شود.  

هیئت مذاکره کننده ایرانی عزت کشور را در نظر بگیرد

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا درصدد است از راه فرسایشی کردن مذاکرات امتیازاتی از ایران بگیرد و در قبال آن امتیازی جزیی مثل لغو برخی تحریم‌ها بدهد، افزود: هیئت مذاکره کننده ایران باید با هوشیاری کامل وارد این مذاکرات شده و عزت ایران در نظر بگیرد.

وی اظهار کرد: اخیرا معاون وزیر خارجه آمریکا گفته که برنامه هسته‌ای ایران باید متوقف شود و یا تنزل یابد، اما همانگونه که مقامات ایران گفته‌اند، توقف شدن غنی‌سازی برای ما خط قرمز و قابل مذاکره نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است گفت: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

مجتهد شبستری با اشاره به اظهار نظر یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه  ژن ایرانی‌ها ژن فریبکارانه است، این لحن را بسیار توهین‌آمیز خواند و خواستار عذرخواهی رسمی وی از ملت ایران در رسانه‌ها و به صورت رسمی شد.

شعار مرگ بر آمریکا با شکوه‌تر از هر سال در برابر گزینه نظامی اوباما روی میز

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز به فرا رسیدن 13 آبان اشاره کرد و گفت: ‌در این روز سه اتفاق مهم در تاریخ انقلاب اسلامی رخ داد که تاثیر زیادی در روند پیروزی و استحکام انقلاب اسلامی داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر برپایی شکوهمند راهپیمای 13 آبان تاکید کرد و گفت: حضور گسترده دانش‌آموزان، د‌انشجویان و آحاد مردم به ویژه مردم قهرمان ایران در این راهپیمایی مشت محکمی بر دهان آمریکا و خنثی شدن توطئه‌های استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شرکت با شکوه مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان نمایش قدرت است و هر سال این اقتدار تجلی دوباره می‌یابد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روز 13 آبان ریشه در خصومت استکبار جهانی با نظام اسلامی دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال مراسم 13 آبان روز استکبارستیزی به فضل پروردگار با توجه به سخن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه گزینه نظامی همچنان روی میز قرار دارد، از هر سال با شکوه‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران از واقعه 28 مرداد تا امروز جنایات آمریکا را فراموش نکرده‌اند، تاکید کرد: مردم ایران به هیچ وجه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نخواهند کرد چون شعار مرگ بر آمریکا و استکبارستیزی شناسنامه انقلاب اسلامی است.

وظیفه امروز جوانان شرکت در جهاد فکری و علمی است

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز به فرا رسیدن هشتم آبان روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: ‌شهادت حسین فهمیده نوجوان 13 ساله موجب نامگذاری این روز به نام بسیج دانش‌آموزی شده است و فرمایشاتی که امام راحل در مورد این شهید بزرگوار دارند بی‌نظیر است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه روز شهادت محمدحسین فهمیده روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، اظهار کرد: شهید فهمیده درس شهادت، فداکاری و ایثار را در راه اسلامی می‌دهد.

شبستری خاطر نشان کرد: وظیفه امروز دانش‌آموزان جهاد فکری و علمی بوده و خوب درس بخوانند و این جهاد وظیفه جوانان است.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید حسین فهمیده گفت: امام راحل از این شهید به عنوان یک رهبر یاد کرد و جوانان و نوجوانان ما هم این شهید را الگوی خود قرار دهند و فرهنگ بسیجی و فداکاری در راه انقلاب و حمایت از مقام شامخ ولایت کوشا باشند.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان تلاش کنند با پایبندی به ارزش‌های اسلامی و پیروی از رهبری در آینده کشور مؤثر باشند.

 آیت الله قاضی رهبر مبارزات مردم آذربایجان

مجتهد شبستری همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب در تبریز یادآور شد:‌ این مرد بزرگ از نظر شرافت خانوادگی دارای مقامی ارجمند و برجسته بود و از جهت علمی نیز مقام و جایگاهی ممتاز داشت.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: مبارزات و همراهی این شهید بزرگ با امام راحل در طول مبارزات سبب شد تا وی به عنوان رهبر مبارزات در آذربایجان شناخته شود و پس از انقلاب نیز به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان منصوب شد.

مجتهد شبستری در خطبه اول همچنین با تاکید بر ترویج فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی اظهار کرد: ولایت‌پذیری و دعوت مردم به تبعیت از ولایت فقیه از شاخصه اصلی مولای متقیان علی(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه پیام غدیر پیام حکومت اسلامی است، افزود: از عید غدیرخم الهام بگیریم چون پیرو مکتب علوی هستیم.

انتهای پیام/60002/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول