اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در کاشان:

دشمن باید ایران هسته‌ای را قبول کند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان گفت: دشمن چه بخواهد و چه نخواهد باید ایران هسته‌ای را قبول کند.

دشمن باید ایران هسته‌ای را قبول کند

حجت‌الاسلام احسان‌الله محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بحث انرژی هسته‌ای امروز توسط دانشمندان جوان هسته‌ای جمهوری اسلامی بومی‌سازی شده است و نیازی به کشورهای دیگر ندارد.

وی یادآور شد: امروز دنیا می‌داند جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز استفاده می‌کند و فتوای مقام معظم رهبری نیز در زمینه ساخت بمب هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی که مغایر با دستورات اسلام است حکم الهی و حجت شرعی است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: علمای اخلاق دو فلسفه را برای قربانی کردن بیان کرده‌اند که مهم‌ترین آن، تقرب به خدا و کشتن هوای نفس است.

وی افزود: حضرت ابراهیم با بردن فرزندش به قربانگاه ضمن اینکه آمادگی خود را برای فرزندش به درگاه خداوند نشان داد، خودش را نیز برای تقرب به خدا آماده کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) علم به کشتن انسان بی‌گناه را دارد و به معصومیت فرزندش آگاهی دارد، ابراز داشت: اما برای اطاعت از فرمان خدا و اطاعت‌پذیری از معبودش در معرض امتحان بزرگی قرار می‌گیرد و از این امتحان سربلند خارج می‌شود.

محمدی اذعان داشت: حضرت ابراهیم(ع) در این امتحان الهی یقین دارد که در قربانی کردن فرزندش فلسفه‌ای وجود دارد و چون مصلحت خدا است، ابتدا نفس خودش را قربانی کرد و بعد برای قربانگاهی دیگر که آن قربانی فرزندش بود، آماده می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: حضرت اسماعیل (ع) نیز در امتحان خداوند اگر ابتدا نفس خودش را قربانی نمی‌کرد نمی‌توانست اینگونه برای فدا کردن جانش در راه خدا آماده شود.

محمدی، عید قربان را عید بندگی و تقرب به خدا دانست و تأکید کرد: فلسفه اول این است که نفس و هوای شیطانی و شیطان درونمان را برای تقرب به خدا قربانی کنیم.

وی، دومین فلسفه قربانی را اطعام ایتام، نیازمندان، فقرا و مساکین قلمداد کرد و با بیان اینکه قربانی کردن نوعی تمرین ایثار است، متذکر شد: باید افرادی که قربانی می‌کنند هم فلسفه کار را که تقرب به خدا است در نظر داشته باشند و هم قربانی را به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول