اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج در مجلس:

مسئله هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای حضور آمریکا در منطقه است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، مسئله هسته‌ای ایران را بهانه‌ای برای حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه دانست.

مسئله هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای حضور آمریکا در منطقه است

سیداحسن علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تدابیر مقام معظم رهبری در بیان نرمش قهرمانانه حکیمانه است، چراکه منویات ایشان  از آموزه‌های دین سرچشمه می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آنچه را که رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند بدون شک به نفع ملت و نظام اسلامی است و هیچ وقت به معنای کنار گذاشتن اصول نظام اسلامی و حقوق مسلم ملت ایران نیست.

به گفته علوی، آمریکا و کشورهای غربی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست و این را می‌توان از سخنان اوباما در اشاره به فرمایشات رهبری در این خصوص یافت.

وی عنوان کرد: آمریکا می‌داند که مسائل هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و خطری در روند آن وجود ندارد؛ بلکه آن‌ها به دنبال مسائل دیگری هستند و این مسئله را بهانه‌ای برای حضور خود در منطقه خاورمیانه کرده‌اند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی شورای ویژه امنیت آمریکا مطرح می‌کند که برای ما کمرنگ شدن آمریکا در منطقه خاورمیانه و بخشی از جهان قابل تحمل نیست و باید تغییر یابد.

وی اضافه کرد: آن‌ها در این خصوص اشاره می‌کنند که در مورد برنامه هسته‌ای ایران نگرانی نداریم چرا که گداخت هسته‌ای را در اختیار اسرائیل قرار داده‌ایم و این درجه‌ای بالاتر از بحث غنی‌سازی اورانیوم در ایران است.

علوی تصریح کرد: این موارد نشان می‌دهد که دنبال کردن این مسائل بهانه‌ای برای حضور در خاورمیانه است و همان موضوع خاورمیانه بزرگ را پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: آنها عمق ماجرای هسته‌ای ایران را می‌دانند و می‌فهمند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست چرا که با آیین و شریعت ما همخوانی ندارد و رهبر عزیز هم این نکته را اشاره فرموده‌اند.

علوی در ادامه بیداری اسلامی را منبعث از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: اما متاسفانه چون به دلیل نبود رهبری خوب هدایت نشد، به انحراف کشیده شد.

وی گفت: تمامی مسائل سوریه و مصر برای ایجاد حاشیه‌ای امن برای رژیم غاصب صهیونیستی است که مردم بیگناه این دو کشور و به ویژه سوریه قربانی می‌شوند.

علوی در پایان تصریح کرد: امید است در مذاکرات ژنو به نتیجه‌ای قابل قبول برسیم و همان مسئله برد – برد به دست آید چرا که ما هیچ وقت از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/79001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول