اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس:

15 هزار دانشمند بومی در صنعت هسته‌ای فعالیت می‌کنند

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 15 هزار دانشمند و کارشناس بومی در صنعت هسته‌ای کشورمان فعالیت می‌کنند.

15 هزار دانشمند بومی در صنعت هسته‌ای فعالیت می‌کنند

جلیل جعفری‌بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای در راستای سیاست‌های نظام و احقاق حقوق ملت در تعامل با دنیا صورت گرفت و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌‌ای بدون تخطی از حقوق مردم در بحث غنی‌سازی، تولید انرژی، ساخت نیروگاه و استفاده از این دانش در حوزه درمان، کشاورزی و صنعت در چارچوب مقررات ام.پی.تی همواره مورد اهتمام کشور و مسئولان نظام است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات 1+5 در کنار دفاع از حقوق ملت تعامل بیشتر با دنیا نیز مدنظر است، تصریح کرد: ما باید از حقوق هسته‌ای تعریف شده در قالب مقررات ام.پی.تی برخوردار شویم و علاوه بر این، دنیا مطمئن شود که صنعت هسته‌ای ما به سمت استفاده تسلیحاتی و نظامی نبوده و نیست.

دانشمند هسته‌ای کشورمان خاطرنشان کرد: روند مذاکرات در آینده باید به سمت و سوی تعامل بین جمهوری اسلامی ایران و دنیا به پیش رود و باید یادآور شویم که کشورهای مذاکره‌کننده و دنیا بدانند که رژیم جعلی صهیونیسم صدها بمب اتمی دارد و هرگز حاضر نیست به معاهدات بین‌المللی تن در دهد.

جعفری‌بنه خلخال اضافه کرد: غرب حق اظهارنظر در برابر سیاست‌های هسته‌ای کشورمان که کاملاً صلح‌آمیز است و استفاده اقتصادی از علم هسته‌ای را دنبال می‌کند، ندارد.

این نماینده مجلس بیان کرد:‌ همان‌گونه که تاکنون در حدود و ثغوری که معاهدات بین‌المللی برای این دانش مشخص کرده، فعالیت کرده‌ایم و در مسیر صلح‌آمیز و در چارچوب ام.پی.تی حرکت کردیم و رویکرد اقتصادی و استفاده صلح‌آمیز این دانش همواره مدنظر است.

وی تاکیدات مقام معظم رهبری را در این باب یادآور شد و ادامه داد:‌ حکم حرام بودن تولید و استفاده از بمب و سلاح هسته‌ای از سوی مقام معظم رهبری مدنظر و ملاک کار تمامی متولیان این حوزه است و این فتوا را با گوش و جان پذیرفته و بر آن صحه گذاشتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت:‌ در صنعت هسته‌ای کشورمان در حال حاضر بیش از 15 هزار دانشمند و کارشناس زبده و متخصص مشغول فعالیت هستند و این صنعت حجم قابل توجهی از فرصت‌های اشتغال را به دست آورده است.

جعفری‌بنه خلخال افزود: برنامه جمهوری اسلامی استفاده اقتصادی از این صنعت است و زمان تجاری‌سازی این دانش با توجه به مرکزیت و محوریت کشورمان در منطقه فرا رسیده و کشورمان توانایی احداث نیروگاه‌های اتمی، تربیت نیروهای متخصص بر پایه و اساس صنعتی شدن هسته‌ای را دارد.

پژوهشگر برتر اتمی کشور تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما فرصت استثنایی را برای بهره‌گیری تجاری و اقتصادی از این دانش به وجود آورده و باید بدانیم که برای توسعه کشور نیاز به این دانش قوی و ارزشمند داریم.

وی خاطر نشان کرد: ‌نیت و برنامه‌های هسته‌ای کشورمان استفاده صلح‌آمیز از این دانش است و هدفی جز توسعه خدمات‌رسانی به مردم نداریم.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد:‌ در بحث حقوق هسته‌ای خود تعلیق غنی‌سازی و پروتکل الحاقی غیرقابل قبول است و مجلس به این مباحث تن نمی‌دهد.

انتهای پیام/62001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول