اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خرم‌آباد:

مذاکرات هسته‌ای باید با راهبرد نرمش قهرمانانه باشد

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: مذاکرات هسته‌ای باید با راهبرد نرمش قهرمانانه پیش برود.

مذاکرات هسته‌ای باید با راهبرد نرمش قهرمانانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آباد ضمن تبریک عید غدیرخم و دهه ولایت گفت: آیات زیادی در شان و منزلت علی (ع) در قرآن وجود دارد.

وی افزود: مطیع امر خدا بودن هوشیاری و بصیرت در هر زمانی برای شناخت ولی زمان مهم است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد اظهار کرد: ولی‌شناسی و امام‌شناسی جز معارف و مورد تاکید دین مبین اسلام است به گونه‌ای که اگر ولی‌شناسی نباشد سایر واجبات وجود ندارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: دشمن از حسین فهمیده‌های ما هراس دارد زیرا ایران اسلامی حسین فهمیده‌های زیادی را تربیت کرده است.

حجت‌الاسلام متقی‌نیا با اشاره به اینکه فداکاری شهید فهمیده تا آنجا بالندگی داشت که امام راحل او را رهبر خود نامید، تصریح کرد: مراسم سالروز شهادت شهید حسین فهمیده باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی افزود: این شهید بزرگوار عزت و شرف کشور ما است که باید یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهید فهمیده را گرامی داشت.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه به مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات و در ارتباط با سیاست‌های خارجی باید راهبرد نرمش قهرمانانه را پیش ببریم و این راهبرد به معنای کوتاه آمدن از اصول و آرمان‌های انقلاب نیست بلکه از سیاست خارجی نرمش قهرمانانه به معنای نوعی مانور برای تحقق حکمت، عزت و مصلحت نظام است.

متقی‌نیا یادآور شد: با تاسی از مقام عظمای ولایت عرض می‌کنیم ضمن حمایت از دیپلماسی دولت محترم و این مذاکرات باید آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب حفظ شوند و بر علم و دانش بومی و ایمان مستحکم ملت تکیه شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌نیا در ادامه یادآور شد: افرادی که دلخوش به برگزاری رابطه با آمریکا بودند خوشحال نباشند زیرا در این زمینه مقام معظم رهبری تصمیم می‌گیرد.

وی با اشاره به سالروز واکنش امام راحل و قانون کاپیتولاسیون یادآور شد: در حال حاضر همان اهداف و آرمان‌هایی که امام در ارتباط با کاپیتولاسیون اعلام کردند امروز نیز این وجود دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد به 24 ذی‌الحجه روز مباهله اشاره کرد و گفت: باید در این روز شان و نزول آیاتی که در این زمینه نازل شده است برای فرزندان خود بیان کنیم.

وی به عهد و اخوت در عید غدیر اشاره کرد و گفت: باید به جناح‌های سیاسی بگوییم که این جناح سیاسی آیا وقت آن نرسیده که به عهد و اخوت بپیوندید زیرا پیام غدیر این است که با برادران خود از روی صدق و صفا برخورد کنید. چرا باید جناح‌های سیاسی از همدیگر کینه و کدورت داشته باشند و به دنبال انتقام‌گیری باشند.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول