اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

علم بدون تهذیب تولید بمب‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی است

امام جمعه پلدختر گفت: علم ابزاری برای عمل و مفید بودن برای جامعه و علم بدون عمل به مانند درخت بدون ثمر است که نتیجه آن تولید بمب‌های هسته‌ای، سلاح‌های کشتار جمعی و بسیاری از آثار مخرب است.

علم بدون تهذیب تولید بمب‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی است

 به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، حجت‌الاسلام علی محمد لروند عصر امروز در مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد مرکز پلدختر در محل سالن اجتماعات اداره ارشاد این شهر، ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود، دانشجویان را به تهذیب نفس و سلامت رفتار و بالندگی روح توصیه کرد و گفت: علم باید در مسیر معارف الهی و تعالی جامعه و منافع بشر باشد، در غیر این صورت خطرناک است.

وی افزود: ثمره علم همراه با عمل صالح است، هرچند که گام برداشتن در مسیر علم و دانش عملی مقدس است، علم باید در مسیر منافع بشر قرار گیرد.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه ماهیت دینداری،‌ تدین و آراسته شدن به زینت عمل همراه با تقوا ماهیت علم در اسلام است، افزود: علمی که همراه عمل و تهذیب و در مسیر خدمت به مردم و بروز و ظهور ارزش‌های والای انسانی نباشد خطرناک است.

‌لروند تصریح کرد: علم که از نوع اندیشه است، باید انسان را به سمت و سوی تعالی، معارف الهی رهنمون و دنیا را بسازد و عمل که از نوع ابزار و حرکت است، یک پیوند و حلقه ارتباطی لازم دارند.

امام جمعه پلدختر گفت: دشمنان تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از رشد علمی ایران و شکستن این اقتدار بکار گرفته‌اند، ولی اقتدارعلمی ایران آنان را به وحشت انداخته و نقطه کابوس‌وار برای استکبار جهانی و نقطه امیدبخش برای مردم مظلوم و آزادیخواه جهان است.

*دانشگاه آزاد پلدختر دارای 8 رشته مصوب است

رئیس دانشگاه آزاد مرکز پلدختر نیز گفت: دانشگاه آزاد پلدختر دارای هشت رشته مصوب است.

‌شیرزاد میردریکوندی‌ اظهار کرد: دانشگاه آزاد  با نزدیک به یک میلیون و 800 هزار دانشجو به عنوان بزرگ‌‌ترین دانشگاه جهان از نظر علمی در کنار دانشگاه‌های معتبر دنیا می‌درخشد.

رئیس دانشگاه آزاد مرکز پلدختر گفت: دانشگاه آزاد شهرستان پلدختر در سال 89 تاسیس شده و هم اکنون دارای هشت رشته مصوب و دو عضو هیئت علمی و 650 دانشجو و 60 استاد حق‌التدریس دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی پلدختر در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و اداری کارهای فراوانی انجام داده که می‌توان به راه‌اندازی سایت دانشگاه و به روز نمودن آن، جلسات پرسش و پاسخ، مسابقات عفاف و حجاب و ارایه چندین مقاله و طرح پژوهشی و اختصاص بیشترین وام به دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد.

‌انتهای پیام/2304/ش‌30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول