اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

اقتدار هسته‌ای ایران برگ برنده ماست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اقتدار هسته‌ای کشورمان برگ برنده ما در مذاکرات است چرا که اگر به آن تکیه کنیم دچار استیصال نمی‌شویم.

اقتدار هسته‌ای ایران برگ برنده ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: ما از اقدامات دولت در مذاکره با گروه 1+5 حمایت کرده و به آن وثوق داریم و آن را نشانه اقتدار کشورمان می‌دانیم.

وی تصریح کرد: هیئت مذاکره‌کننده باید برخی از موارد مهم و ارزشمند را مد نظر قرار دهد تا از این مذاکرات بتوانیم سربلند بیرون بیاییم.

عاملی خاطر نشان کرد: هرگونه تنازل در برابر غربی‌ها آنها را به اشتباهات محاسباتی می‌اندازد چرا که آنها تنازل را از سر ضعف تلقی می‌کنند و بر تحریم و مطالبات غیرقانونی خود تاکید کرده و بر آن می‌افزایند.

این مسئول موضوع دوم را احتیاج آمریکا در منطقه به یک دشمن واقعی توصیف کرد و ادامه داد: آمریکا در منطقه به یک دشمن احتیاج دارد تا منبع عظیم مالی خود را از محل فروش تسلیحات نظامی به کشورهای عربی منطقه از دست ندهد.

وی به معامله 11 میلیارد دلاری هفته اخیر آمریکا با عربستان و کویت اشاره کرد و یادآور شد: ‌این فروش تسلیحات نظامی به بهانه ایران هراسی اتفاق افتاده در حالی که کشورهای منطقه بدون استفاده از این سلاح‌ها همه ساله در صدد نوسازی آن هستند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: آنها همیشه می‌خواهند اهرم فشاری بالای سر ایران باشد تا با شل و سفت کردن آن جلوی پیشرفت‌های کلیدی ایران را بگیرند چرا که اگر آنها موضوع هسته‌ای ایران را حل کنند در واقع خودشان را خلع سلاح کرده‌اند و ایران در آن صورت بدون مزاحمت به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل می‌شود.

عاملی در ادامه سخنان خود بیان کرد: با توجه به اینکه تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت دقیق آژانس، بازرسان و دوربین‌های آنها انجام می‌شود آنها یقین دارند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

وی گفت:‌ بنابراین آنها دنبال بهانه برای تضعیف ایران هستند و مذاکره با این نگرش قطعاً با دشواری همراه است.

عاملی افزود: آنها امنیت رژیم صهیونیستی را در اولویت اول قرار دادند و اجازه نمی‌دهند قدرتی بالاتر از رژیم صهیونیستی در منطقه شکل بگیرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ‌اصلی‌ترین وظیفه ما در برابر این دشمنان تکیه بر توانمندی‌های داخلی، حسن تدبیر، حفظ اقتدار کامل در مذاکره و افزودن اقتدار هسته‌ای ایران است.

وی تصریح کرد: ‌ایران در این مذاکرات دقیقاً با تکیه بر توانمندی‌های مضاعفی که در سال‌های گذشته کسب کرده به یک بازی هوشمندانه در برابر غربی‌ها دست زده است.

عاملی خاطر نشان کرد: ‌افول کشورمان در مذاکرات زمانی است که ما این برگه‌های برنده و اقتدار را نادیده بگیریم و یا نقاط ضعف خود را برجسته کنیم.

وی با انتقاد از برخی صحبت‌ها و اظهار نظرهای نسنجیده شخصیت‌های کشورمان اضافه کرد: اینکه یکی از شخصیت‌های کشورمان اعلام کنند خزانه ما خالی است، بهانه دادن به دشمنان و استکبار است تا هجمه و تهدید خود را افزون‌تر کنند

قصه غدیر قصه جانشینی به حق امامت و ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز فرا رسیدن عید غدیر و یوم مباهله را گرامی داشت و بیان کرد: قصه غدیر قصه جانشینی به حق امامت و ولایت بعد از پایان رسالت است به طوریکه پیامبر مکرم اسلام (ص) با تعیین جانشین خود تراث ارزشمندش را به صالح‌ترین شخص انتقال داد و در حقیقت تفسیر متون دینی و تربیت آرمانی را به ودیعه گذاشت.

عاملی یادآور شد: ‌پیامبر مکرم اسلام در حجة‌الوداع توانست امامت را به مردم معرفی کند و کفار را از تعرض به دین الهی مأیوس و ناامید کند چرا که با اصل امامت دین تکمیل شده و نعمت الهی به اکمال می‌رسد.

وی در ادامه گفت: خداوند متعال از آن جهت به پیامبر مکرم خود توصیه می‌کند که از کفار و تهمت‌زنندگان نترسد و آشکارا موضوع جانشینی حضرت علی (ع) و امامت را مطرح کند تا همه به اهمیت آن پی ببرند.

امام جمعه اردبیل از یوم غدیر به عنوان عید اکبر یاد کرد و افزود: در این روز بهتر است مؤمنان با آذین‌بندی شهر و توزیع نقل و شیرینی جشن عظیمی را به پا کنند و با تبیین خطبه غدیر و رفتن به ملاقات سادات این عید بزرگ را پاس بدارند.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز از خانواده فرهنگی که با اهدای اعضای فرزند خود که به مرگ مغزی دچار شده بود و به پنج نفر حیات مجدد بخشید، تجلیل کرد.

وی گفت:‌ تاکنون با اهدای اعضای 33 مرگ مغزی از این استان جان 125 نفر حفظ شده که از این جهت استان اردبیل رتبه شاخص و ممتازی را در اهدای عضو دارد که این خود نشان از اعتقاد عمیق دینی و فرهنگ متعالی اهالی این استان است.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول