اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گلپایگان:

خط قرمز مردم ایران غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای است

امام جمعه موقت گلپایگان گفت: خط قرمز مردم ما غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای بوده و مذاکره بر سر غنی‌سازی هسته‌ای یک اشتباه بزرگ است.

خط قرمز مردم ایران غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان حجت‌الاسلام مصطفی عباسی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اظهار کرد: نیاز ایران به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز جزء لاینفک و ضروری نظام مقدس جمهوری اسلامی است و انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز در علومی مانند کشاورزی و پزشکی کاربرد فراوان دارد.

وی با بیان اینکه خط قرمز امت ما غنی‌سازی هسته‌ای صلح‌آمیز است، تصریح کرد: مذاکره بر سر غنی‌سازی هسته‌ای یک اشتباه بزرگ است که دشمن تاکنون به آن پی نبرده است.

خطیب جمعه گلپایگان تاکید کرد: مسئولان مذاکره کننده باید به این نکته توجه کنند که کسی نمی‌تواند روی غنی‌سازی هسته‌ای مذاکره کند چون این امر غیرقابل‌ قبول است و با معیارهای ایرانی و عزم دینی ما سازگاری ندارد.

عباسی با اشاره به اینکه دست کشیدن از غنی‌سازی یعنی دست کشیدن از آرمان‌های امام و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کسی حق مذاکره دراین‌باره را ندارد و اگر کسی دراین‌باره مذاکره کند به خون شهدا خیانت کرده و ملت آن‌ها را نمی‌بخشد.

امام جمعه موقت گلپایگان خاطرنشان کرد: در مذاکرات نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم و کشورهای 1+5 نیز باید بدانند که ملت ما مانند سایر کشورها نیست که از مواضع خودش عقب‌نشینی کند.

وی با اشاره به اینکه راهبرد و مواضع ایران نسبت به آمریکا مشخص و واضح است، بیان کرد: قبل و بعد از انقلاب اسلامی خط مشی آمریکا مشخص شده است و همه به ثابت شده است که دولت آمریکا حاضر به دیدن پیشرفت ایران اسلامی نیست.

خطیب جمعه گلپایگان یادآور شد: عده‌ای از افراد به رابطه با آمریکا خوش‌بین هستند، ولی باید مسئولان ما به این امر توجه کنند که رابطه و اعتماد به آمریکا به چه قیمتی تمام می‌شود و چه کسی جوابگوی خون شهیدان و آرمان‌های نظام اسلامی است.

آمریکا شیطان بزرگ است

وی گفت: ما آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانیم و فریاد می‌زنیم «مرگ بر آمریکا» و با دیپلماسی خودمان حرفمان را می‌زنیم و دست از ارزش‌های دینی و اسلامی خود بر نمی‌داریم.

عباسی با بیان اینکه اقتصاد آمریکا با یک سونامی بزرگ مواجه است، تصریح کرد: برخی از افراد گمان می‌برند اگر رابطه ایران با آمریکا برقرار شود، مشکلات اقتصادی ایران هم برطرف می‌شود، جواب ما به این افراد این است وقتی اقتصاد آمریکا با مشکل مواجه است چگونه رابطه‌اش با کشور ما به بهبود اقتصاد کمک می‌کند.

وی همچنین به‌روز عید غدیر خم، عید ولایت و امامت اشاره کرد و افزود: در شب عید غدیر با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری آیین علامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) گلپایگان برگزار می‌شود.

حفظ شعائر مذهبی و اسلامی در گلپایگان باید رعایت شود

خطیب جمعه گلپایگان با بیان اینکه شهر گلپایگان زادگاه و مهد مراجع، فقها، علما و بزرگان بوده است، تاکید کرد: حفظ شعائر مذهبی و اسلامی در شهر باید رعایت شود و در اجرای موسیقی پاپ به بهانه نشاط و تعالی مردم شهرستان باید بیشتر مراقبت کرد.

امام جمعه موقت گلپایگان همچنین در بخش دیگری از سخنانش به شهادت مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: ایشان از نظر علمی و فقهی جایگاه بزرگی داشتند و اگر به دست مزدوران رژیم شاهنشاهی به شهادت نمی‌رسیدند، تاکنون آثار بی‌بدیلی از خود به جای گذاشته بودند.

انتهای پیام/63014/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول