اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور:

طرح کشاورزی حفاظتی پیشینه قبلی دارد

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با بیان اینکه طرح کشاورزی حفاظتی سابقه و پیشینه قبلی دارد، گفت: در سال 89‌، 35 میلیارد و 200 میلیون تومان مساعدت به بخش کشاورزی و خرید ماشین‌آلات پرداخت شد.

طرح کشاورزی حفاظتی پیشینه قبلی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز ناصر توکلی معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی، دلاور حیدرپور مدیرکل غلات، حبوبات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور، محمدرضا صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و کارشناسان از کشت مستقیم گندم در اراضی کشاورزی استان بازدید کردند.

در این بازدید مدیرکل غلات، حبوبات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت کشاورزی حفاظتی و خاک‌ورزی در بخش کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی حفاظتی قبل از آغاز طرح هدفمندی یارانه اجرا شده که اجرای آن موجب کاهش هزینه‌های تولید شده است.

دلاور حیدرپور ادامه داد: کشاورزی حفاظتی صرفه‌جویی حاصل از مصرف آب، برق، کاهش هزینه تولید، اصلاح باغ‌ها و استفاده از ماشین و کاهش سوخت را به دنبال دارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور همچنین در این بازدید با بیان اینکه طرح کشاورزی حفاظتی سابقه و پیشینه قبلی دارد، ابراز داشت: در سال 89‌، 35 میلیارد و 200 میلیون تومان مساعدت به بخش کشاورزی و خرید ماشین‌آلات پرداخت شد.

کامبیز عباسی اصول کشاورزی حفاظتی را کمتر به هم‌زدن خاک، حفظ بقایای گیاهی در خاک و تفاوت کشت ذکر کرد.

انتهای پیام/2667/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول