اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نباید از محل تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی طرح جدید معرفی شود

استاندار اردبیل گفت: ‌سازمان جهاد کشاورزی نباید از محل تسهیلات ریالی بودجه 90 صندوق توسعه کشاورزی طرح جدیدی را به بانک‌ها معرفی کند.

نباید از محل تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی طرح جدید معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه بررسی طرح‌های توسعه کشاورزی در اردبیل بر جذب اعتبار ابلاغی از محل تسهیلات هفت درصد بودجه سال 90 از صندوق توسعه ملی از سوی بانک‌های عامل تاکید کرد.

وی تصریح کرد: سهم استان از محل تسهیلات ریالی بودجه سال 90 صندوق توسعه کشاورزی مبلغ 356 میلیارد ریال بود که در این ارتباط 44 طرح در قالب توسعه بخش کشاورزی به بانک سپه معرفی شده تا تسهیلات مورد نظر را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کند.

نیکزاد خاطر نشان کرد: از این میزان تاکنون 160 میلیارد ریال به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و 45 میلیارد ریال به طرح‌های معرفی شده از سوی بانک عامل (سپه) پرداخت شده است.

این مسئول اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان نباید از محل تسهیلات ریالی بودجه 90 صندوق توسعه کشاورزی طرح جدیدی را به بانک عامل معرفی کند.

وی بیان کرد: بانک سپه هم بایستی تمامی طرح‌های مصوب را تعیین تکلیف کرده و طرح‌هایی که به دلیل غیر قانونی بودن و یا عدم مراجعه متقاضیان به تصویب نرسیده با طرح‌های اولویت‌دار جایگزین کند.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود از معرفی تعداد 122 طرح از محل تسهیلات ریالی بودجه سال 91 صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل در استان خبر داد.

نیکزاد یادآور شد: این طرح‌ها با تسهیلات 674 میلیارد ریال و سود 13 درصد به بانک‌های عامل از جمله سپه، کشاورزی، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون معرفی شدند که تاکنون 986 میلیارد ریال به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی ادامه داد: اغلب این طرح‌ها در زمینه پرورش مرغ مادر گوشتی، سردخانه و بسته‌بندی میوه، احداث سیلوی گندم، پرواربندی گوساله، کشت و بسته‌بندی گیاهان دارویی، خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، پرورش ماهیان سردآبی، تولید سوسیس، کالباس و همبرگر، تجهیز داروخانه دامپزشکی، پرورش قارچ و گاو شیری است.

استاندار اردبیل از مدیران عامل بانک‌ها خواست در مورد جذب 100 درصدی اعتبارات ابلاغی از محل تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی سال 91 و بررسی و نهایی کردن طرح‌ها در فرصت باقی مانده تا پایان آذرماه سال‌جاری اقدام و تسهیلات مورد نیاز متقاضیان را پرداخت کنند.

نیکزاد با اشاره به اینکه استان اردبیل در بخش کشاورزی دارای قابلیت‌های فراوانی است و این ظرفیت را در اجرای طرح‌های بزرگ کشاورزی با ماهیت ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توان تولید ضروری دانست و گفت: استفاده بهینه و توجه ویژه به این قابلیت‌ها موتور توسعه استان را در بخش کشاورزی به حرکت در می‌آورد و سبب رشد و توسعه و اجرای طرح‌های بزرگ و مهم کشاورزی در استان می‌شود.

برخورد با 63 واحد صنفی متخلف در اردبیل

استاندار اردبیل همچنین در قدردانی از واحدهای نمونه صنعتی اردبیل افزود: اقتصاد ما روز به روز پویاتر و در زمینه تولید توانمندتر می‌شود.

نیکزاد تصریح کرد: در عرصه تولید، صادرات و رقابت با کشورهای مختلف حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم اما از وضع موجود راضی نبوده و در حال طی راه ترقی هستیم و همه باید تلاش کنند تا گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد خاطر نشان کرد: برای پیشرفت در عرصه صنعت ناگزیر به رعایت استاندارد هستیم چرا که رعایت استاندارد به معنای بقای تولید و خدمات است.

نیکزاد با اشاره به اینکه در عرصه رقابت در تولید، بیرون کردن رقیبان با استفاده از اهرم گرانی کارساز نیست، اضافه کرد: کیفیت و تطبیق با استاندارد اهمیت دارد.

این مسئول بیان کرد: استاندارد باید مورد نظر همه باشد چرا که در زندگی روزمره با مسائل مختلفی روبه‌رو هستیم که رعایت استاندارد در آنها رقابت در تولید را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: در راستای نظارت بر واحدهای تولید و توزیعی، با 63 واحد صنفی متخلف در این مدت برخورد قانونی صورت گرفت.

هاشم علایی مدیرکل استاندارد استان اردبیل همچنین در این آیین به خدمات این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه نظارت 300 واحد تولیدی شامل 42 درصد فرآورده‌های ساختمانی، 37 درصد صنایع غذایی و 11 درصد مواد شیمیایی و سلولوزی زیر نظر قرار دادیم.

انتهای پیام/62007/ش/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول