اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد

آبیاری اراضی کشاورزی با استفاده از آب چاه‌نیمه‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزان شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان قرار است برای آبیاری اراضی کشاورزی در آینده از آب چاه‌نیمه‎ها استفاده کنند.

آبیاری اراضی کشاورزی با استفاده از آب چاه‌نیمه‌ها

رضا نجفی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: کشاورزان شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان قرار است برای آبیاری اراضی کشاورزی در آینده از آب چاه‌نیمه‎ها استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این تصمیم با توجه به بحرانی شدن مسئله خشکسالی در سیستان در دومین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی و بلایای طبیعی سیستان و بلوچستان اتخاذ شده است.

این مسئول بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‎های انجام شده، پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان به منظور انتقال آب از چاه‌نیمه‎ها در حال لوله‌گذاری است که سه هزار و 300 هکتار آن در دست اقدام است.

نجفی یادآور شد: تاکنون برای اجرای این طرح 30 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و 200 میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده، تصریح کرد: پرداخت غرامت بیمه محصولات زراعی و صید و صیادی در شمال و خرما در جنوب استان، تأمین اعتبار برای زیرساخت‎های تخریب شده بخش کشاورزی و لایروبی چاهک‎ها و قنوات از برنامه‎های در دستور کار این سازمان برای رفع خسارات ناشی از خشکسالی است.

انتهای پیام/75004/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول