اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

رواج فرهنگ غدیر مستلزم تمسک عملی به قرآن است

امام جمعه موقت قزوین گفت: رواج فرهنگ غدیر در جامعه مستلزم عمل به سفارش پیامبر و تمسک به کتاب خدا و سیره اهل‌بیت پیامبر اکرم (ص) است.

رواج فرهنگ غدیر مستلزم تمسک عملی به قرآن است

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: غدیر بنایی بود که با نزول آیه 67 سوره مائده از سوی خداوند پی‌ریزی شد و پیامبر اکرم (ص) از طرف خداوند مأموریت یافت تا رسالتی را که بر ایشان محول شده بود با اعلام جانشینی حضرت علی (ع) به اجرا درآورده و مأموریت خویش را تکمیل کند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) آخرین حج خویش را که به حجه‌الوداع مشهور شده به معارفه امام علی (ع) اختصاص داد تا همگان بدانند که بعد از ایشان امیرالمؤمنین (ع) جانشین و رهبر جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه غدیر خم نام برکه‌ای بوده است، بیان کرد: کلمه برکه و برکت از ریشه واحدی هستند که همان طور که برکه عاملی برای برکت است غدیر نیز موجب برکت‌های زیادی برای آسمان و زمین و اهل آن شده است.

عابدینی ادامه داد: برکت دنیا و آخرت در برکه غدیر که پایگاه نشر و معرفی دین بود ریخته شده و تا پایان عالم هم جهانیان از برکت آن برخوردار می‌شوند.

این مسئول ابراز داشت: در غدیر خم بود که پیامبر اکرم (ص) حاجیان بیت‌الله‌الحرام را متوقف کرده و مهم‌ترین سخنرانی و خطبه خویش را که به نوعی وصیت‌نامه پیامبر نیز محسوب می‌شود، ایراد فرمودند و در پایان ضمن معرفی حضرت علی (ع) به عنوان ولی و جانشین، برای پیروان آن حضرت دعا و برای دشمنانش نفرین کردند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های قزوین عنوان کرد: اهمیت این موضوع و رساندن پیام به قدری مهم بود که پیامبر از چند نفر خواسته بود تا صدای ایشان را به همگان برسانند و از مردم هم برای شنیدن و دریافت سخن پیامبر (ص) تأیید بگیرند که آیا حرف‌های پیامبر به همه رسیده است.

عابدینی، رواج فرهنگ غدیر را مستلزم توجه به کتاب خدا و سنت و عترت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ غدیر در جامعه مستلزم عمل به سفارش پیامبر و تمسک به کتاب خدا و عترت پیامبر اکرم (ص) است.

وی ادامه داد: آن حضرت در حدیث ثقلین همگان را به تمسک به این دو یادگار گرانبها فرا خوانده‌اند و امروز به لطف خداوند شاهد هستیم که هم کتاب خدا و منابع مربوط به عترت نبی خدا به طور گسترده در دسترس همگان قرار داشته و مردم در زمینه‌های مختلف از این دو امانت پیامبر نگهداری و پیروی می‌کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مبارزه با ظلم، شرک و کفر مهم‌ترین پیام غدیر و تمام انبیاء الهی آمده بودند تا مردم را از رذالت‌های زشت و بردگی نجات دهند و به سوی خداوند رهنمون کنند.

عابدینی بیان کرد: غدیر نیز همسو با ارسال پیامبران الهی، این پیام مهم را به همگان دارد که با ظلم و بردگی مبارزه کرده و مردم را از بردگی و ستم نجات داده و آن‌ها را به سر منزل حریت و آزادگی رسانده و عدالت اجتماعی را گسترش داده و به بنی‌آدم کرامت بدهد و انسان‌ها با عزت و کرامت زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند با ارسال انبیاء و توصیه به نماز و اخلاق دینی و مذهبی می‌خواهد تا انسانی الهی و خدایی ساخته شود و انبیاء آمده‌اند تا بساط شیطان را کمرنگ کرده و بساط انبیاء درخشندگی پیدا کند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های قزوین اضافه کرد: مأموریت آخرین پیامبر الهی هم این بود تا همه زحمات انبیاء را جهت‌دهی کرده و آن را به هدف نهایی خود برساند و بر همین اساس بود که در غدیر خم امیرالمؤمنین علی (ع) را به عنوان ابوالائمه و فرزندان ایشان را به عنوان ولی و سرپرست امت اسلامی تا قیامت معرفی کرد.

عابدینی عنوان کرد: پیام رسول اکرم (ص) مختص به دوران خاصی نبوده بلکه آن را برای کل تاریخ فرموده‌اند و هر کس که پیام غدیر را متوجه شده باشد باید آن را به گوش همگان برساند تا آرمان‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تحقق یابد.

انتهای پیام/2667/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول