اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بنیاد غدیر بابل:

درباره غدیر کوتاهی شده است

دبیر بنیاد غدیر بابل گفت: درباره غدیر کوتاهی شده است.

درباره غدیر کوتاهی شده است

عظیم مهدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: اگر چه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه شناسائی جنبه‌های شخصیتی حضرت علی(ع) صورت گرفته اما این اقدامات در مقابل عظمت خطبه‌های غدیریه پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و امام رضا(ع) بسیار ناچیز است.

وی افزود: همه ائمه اطهار نسبت به غدیر اهتمام جدی داشته  و در ابلاغ این پیام بسیار کوشا بودند امروز ما به عنوان شیعیان و پیروان حضرت، باید رسالت مهم ابلاغ را بر دوش بگیریم و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه درباره غدیر کوتاهی شده، تصریح کرد: در روایت مختلف از ائمه ذکر شده اگر هر مقدار در این راه هزینه شود خداوند چندین برابر ارزانی می‌کند پس هر شخصی به هراندازه که می‌تواند باید در این عرصه ورود یابد تا غدیر برای همیشه زنده بماند.

این مسئول ریشه تداوم اسلام را در غدیر دانست و افزود: برپائی جشن و سرور و برنامه‌های شاد متنوع برای معرفت‌دهی جامعه کافی نبوده بلکه باید اقدامات اساسی و تاثیرگذار برای تعلیم و ترویج فرهنگ علوی و پیاده کردن آن در تمام زوایای زندگی درعید غدیر صورت گیرد.

دبیر بنیاد غدیر ابراز داشت: پیام غدیر تنها معرفی ولایت امیرالمومنین نیست بلکه پیام رسالت و تاکید امامت 12 امام است و در این راستا تنها به شناخت قلبی اکتفا نشده بلکه تبلیغ باید قلبی، لسانی و عملی باشد.

مهدی‌پور، امام زمان (عج) را میراث‌دار واقعی غدیر دانست و گفت: موفقیت جامعه اسلامی در انتقال فرهنگ غدیریه است زیرا همیشه غدیر و ثقفیه وجود دارد.

وی متذکر شد: عید غدیر فرصت مناسبی برای تجدید عهد با ولی‌عصر(عج) و نائب او مقام معظم رهبری است، نباید در جایگاه پیروان حضرت انتظار بکشیم آقا بیاید تا عالم گلستان، جامعه علوی و دستورات پیامبر پیاده شود بلکه باید زمینه‌ساز ظهور مولا باشیم تا غدیر دوباره احیا شود.

این مسئول با اشاره به اینکه باید در ایام ولایت خطبه پیامبر جان دوباره بگیرد، خاطرنشان کرد: باید اگر چه، محله، خیابان، ادارات، منزل، مسجد، مدرسه، دانشگاه و محل کارمان بوی غدیر و ولایت بدهد و تبلوری از عشق به مولا و اهل بیعت باشد و غدیر را در ذهن‌ها زنده کند.

انتهای پیام/86009/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول