اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

غدیر رمز استقامت آزادمردان در طول تاریخ است

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی گفت: غدیر، رمز پایداری و استقامت آزادمردان جهان در طول تاریخ و حقیقت اسلام و حقیقت ادیان الهی است.

غدیر رمز استقامت آزادمردان در طول تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام آیت‌الله صافی‌گلپایگانی به همایش غدیر آمده است: عید سعید غدیر خم را که بزرگترین عید تاریخ بشریت است به آستان ملک پاسبان حضرت مولی الموالی ذخیره بزرگ انبیا الهی و با عظمت‌ترین ثمره جاودانی غدیر، حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به همه شیعیان با اخلاص و به‌ویژه به شما غدیریان حاضر در مجلس، حضرات علما اعلام و مومنین ذوی العزة و الکرام تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از راه دور از کنار بقعه منوره کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به ساحت مقدس ولی نعمت عظمی حضرت ثامن‌الائمة علیه آلاف التحیة عرض تبریک و ادب و بندگی و چاکری و غلامی به زائران و مجاورانش دارم.

در ادامه این پیام آمده است: حضار محترم! غدیریان عزیز! این افتخار بزرگ که برای شما و برگزارکنندگان این جشن آسمانی فراهم شده است را قدر بدانید و بر این نعمت بزرگ به خود ببالید که شما هم از چشمه زلال غدیر جرعه‌ای نوشیده و حیات جاودانی یافته و در رساندن پیام حیات بخش و تاریخ‌ساز غدیر، نقشی به عهده گرفته‌اید؛ هنیئاً لکم هذه السعادة العظمی.

در بخش دیگری از این پیام افزوده شده است: حقیقت این است که شیعه برای غدیر و غدیر برای همه چیز است. شیعه با غدیر معنی پیدا می‌کند و با غدیر هویت خود را می‌یابد. هویت و شخصیت شیعه غدیری است؛ غدیر، رمز پایداری و استقامت آزادمردان جهان در طول تاریخ است. غدیر، حقیقت اسلام و حقیقت ادیان الهی است. برکه جوشان غدیر است که تشنگان حقیقت و عدالت را در طول تاریخ سیراب می‌کند و درخت تنومند خداپرستی و توحید و نبوت را آبیاری می‌کند. آنان که از این چشمه گوارا نوش جان کردند حیات ابدی یافته و زندگی برایشان معنی پیدا می‌کند و آنان که قطره‌ای از غدیر با برکت نوشیدند به حوض کوثر نبوی اتصال پیدا کرده که لا ظَمَأ بعدَها.

در این پیام آمده است: آری! آنان که سر مست جام ولای غدیر شدند از هر آنچه داشتند در این راه گذشتند و خود را فدا کردند. ورق پایانی کتاب تنومند غدیر هنوز نوشته نشده است که تا ظهور موفور السرور آخرین خورشید سلاله غدیر این کتاب مفتوح و باز است و با امضای آن امام عزیز به سرانجام می‌رسد. غدیر، روز میثاق و روز بیعت تازه با مولای انسانیت و با یگانه امام دادگستر و برپاکننده حکومت عدل واحد جهانی است و ما چه بگوییم درباره غدیر که هر چه بگوییم و هزاران کتاب در وصف آن نوشته شود هنوز هم چیزی گفته نشده و عقول و افکار انسان‌ها عاجز و ناتوان از آن هستند؛ صاحب این قبه سامیه مبارکه حضرت امام رضا (ع) فرمودند: غدیر، روز شادی و لبخند زدن بر شیعیان و روز نشاط و سرور است.

در این پیام تصریح شده است: اینجانب از همه اهل ایمان می‌خواهم که چراغ جشن‌های غدیریه را در سراسر جهان همیشه روشن نگه دارند و تا روز قیامت به نسل‌های آینده برسانند و قلب مقدس قطب عالم امکان حضرت ولی عصر (ع) را از خود خوشنود کرده و مشمول دعای خیر آن حضرت باشند که ما هر چه داریم از غدیر است و عزت، شرف و اعتبار دین و مملکت و نظام، همه و همه در سایه غدیر است.

در بخش دیگری از این پیام افزوده شده است: دوری از غدیر، ظلمت، جهل، بدبختی، بیچارگی و ذلت و زبونی است و نزدیکی به غدیر، حیات طیبه انسانی و رشد و شکوفایی و سعادت دنیا و آخرت است.

در پایان از مجمع محترم علمی فرهنگی غدیر که چند سالی است این افتخار را دارد که در مشهد مقدس با حمایت‌های معنوی علماء اعلام و با تشکیل همایش‌های غدیری و خدمات مهم مذهبی، اندکی از دین خود را نسبت به این عید آسمانی ادا می‌کنند، تشکر کرده و توفیق روز‌افزون آنان را در خدمت به اسلام و ترویج معارف نورانی اهل‌بیت (ع) از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول