اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

واقعه غدیرخم مبین جایگاه امامت و ولایت فقیه در جامعه است

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی واقعه غدیر خم را مبین جایگاه امامت و ولایت فقیه در جامعه دانست و بر لزوم بزرگداشت ایام هفته ولایت در استان تاکید کرد.

واقعه غدیرخم مبین جایگاه امامت و ولایت فقیه در جامعه است

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شخصیت والای حضرت علی (ع) باید به عنوان الگوی کامل به بشریت معرفی شود که بسترسازی برای احقاق این امر بزرگ نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به فلسفه غدیر خم گفت: در این روز بزرگ رسول گرامی اسلام با دستور مستقیم و صریح الهی حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود به امت اسلامی معرفی کردند و به کرات بر اهمیت پیروی از ایشان تاکید کرده‌اند.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی امام علی (ع) ایشان را مناسب‌ترین فرد برای هدایت جامعه اسلامی پس از رسول خدا (ص) عنوان کرد و افزود: در روز غدیر خم دین الهی کامل و جانشین بر حق و شایسته رسول خدا (ص) در جامعه معین شد.

وی حضرت علی (ع) را نخستین شاگرد مکتب توحیدی و لایق انتصاب به این مقام الهی معرفی کرد و ادامه داد: پس از حضرت علی (ع) فرزندان ایشان نیز در مسیر امامت، همانند انوار الهی روشنی‌‌بخش مسیرهای زندگی به امت اسلامی در جامعه بوده‌اند.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در عصر غیبت مسئولیت هدایت امت اسلامی بر عهده ولایت فقیه قرار دارد که وظیفه اطاعت از ولایت فقیه به اندازه پیروی و تبعیت از امامت ضروری و ارزشمند است.

قهرمانی واقعه غدیر را مبین جایگاه امامت و ولایت در جامعه عنوان کرد و افزود: همان‌گونه که هدایت و راهنمایی امت اسلام در اعصار مختلف بر عهده امام بوده است این مسئولیت در زمان غیبت امام عصر (عج) نیز بر عهده ولایت مطلقه فقیه قرار دارد.

وی همچنین بر لزوم بزرگداشت ایام مبارک غدیر در امت اسلامی تاکید کرد و گفت: احیای غدیر در جامعه نیازمند انجام اقداماتی اساسی است و نباید در برگزاری جشن‌ها و چراغانی کردن معابر خلاصه شود.

قهرمانی در ادامه جاری ساختن عهد اخوت میان مسلمانان را از سنت‌های بزرگ و دیرینه مسلمانان در این روز برشمرد و تصریح کرد: این سنت بزرگ سبب برقراری صلح و دوستی در جامعه اسلامی شده و اتحاد و همدلی را به دنبال دارد که می‌توان این صفا و صمیمیت را از دیگر ثمرات عید غدیر خم در جامعه اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/61006/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول