اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر آبپخش خبر داد

برگزاری 137 ویژه‌برنامه در عید غدیر در منطقه آبپخش

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر آبپخش از برگزاری 137 ویژه‌برنامه در عید غدیر در منطقه آبپخش خبر داد.

برگزاری 137 ویژه‌برنامه در عید غدیر در منطقه آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، قاسم رضایی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد غدیر آبپخش اظهار داشت: گسترش فرهنگ علوی در جامعه باید توسط مردم و مسئولان نهادینه شود.

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر آبپخش به اهمیت غدیر اشاره کرد و افزود: در تاریخ اسلام و تاریخ بشریت هیچ حادثه‌ای به عظمت بعثت پیامبر(ص) و بعد از آن غدیر و ولایت امیرالمؤمنین(ع) نیست.

رضایی تاکید کرد: همان‌طور که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اتمام و اکمال بعثت و رسالت پیامبر(ص) در امامت علی(ع) غدیر است، یعنی اگر غدیر نبود رسالت پیامبر(ص) به کمال نمی‌رسید و آنقدر غدیر اهمیت داشت که خداوند پذیرش اتمام رسالت پیامبر(ص) را در گرو اعلام ولایت علی(ع) می‌داند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) 23 سال تبلیغ کرده، اما خداوند می‌فرماید تمام زحمات در گرو اعلام ولایت علی(ع) است، پس غدیر حادثه‌ای فوق‌العاده مهم در تاریخ اسلام است.

وی برنامه‌های در حال اجرا توسط بنیاد و تشکل‌های فرهنگی آبپخش در دهه غدیر را 137 برنامه عنوان کرد.

رضایی مهم‌ترین برنامه‌ها را نمایش بازسازی صحنه غدیر، همایش یاوران مولا علی(ع)، برگزاری نمایشگاه‌ها، مسابقات فرهنگی، اردوی غدیر، باوران منتظر و جشنواره‌های غدیر در مدارس ذکر کرد.

وی در ارتباط با نمایش بازسازی صحنه غدیر گفت: این نمایش همزمان در 122 نقطه از کشور عزیزمان توسط سپاه اجرا می‌شود که در آبپخش با تلاش حوزه مقاومت بسیج شهید دستغیب و به کارگردانی خداداد رضایی از اساتید دانشگاه و با همکاری بعضی از دستگاه‌های اجرایی ساعت سه بعد از ظهر روز پنج‌شنبه دوم آبان در بیابان پشت دبیرستان زینب کبری (س) آبپخش توسط حدود 200 بازیگر اجرا می‌شود.

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر آبپخش با دعوت از شهروندان برای حضور در مراسم ویژه غدیر در آبپخش بیان کرد: امیدوار هستیم با حضور باشکوه مردم شاهد ترویج فرهنگ غدیر در جامعه باشیم.

انتهای پیام/2452/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول