اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

آمار استخدامی در استان زنجان رو به کاهش است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان گفت: در حال حاضر آمار استخدامی در استان زنجان رو به کاهش است و باید به سمت کار سیستمی پیش رویم.

آمار استخدامی در استان زنجان رو به کاهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عادل علی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه تخصصی پژوهش فناوری و تحول اداری استان اظهار داشت: اعتبارات پژوهشی همچون قانون اصلاحات ارزی در سال 42 شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات در گذشته در دست سازمان مدیریت بوده که بر این اساس اولویت‌بندی شده و از سر جمع اعتبارات استانی کم می‌شد، تصریح کرد: به دلیل اینکه علیه سازمان مدیریت مسائل حاشیه‌ای پیش آمد، اعتبارات را ریز کردند و هر دستگاه از اعتبارات خود نیم تا یک درصد را به بخش پژوهش اختصاص می‌داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری قرار است یک تا سه درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به بخش پژوهشی اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: در سال‌های گذشته حدود 70 درصد از مدیران به دلیل اینکه اعتبارات پژوهشی را در جای خود هزینه نکردند زیر سوال رفته و حتی پرونده نیز داشتند.

علی‌پور با اشاره به اینکه در زمینه اجرای برنامه‌های پژوهشی علاوه بر مشکلات و اشکالات دستگاه‌های مختلف، اشکالات اجرایی نیز وجود داشت، ادامه داد: پیشنهادی ارائه شد که اعتبارات جزیره‌ای بخش پژوهشی از دستگاه‌ها گرفته شود و در استفاده از آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر نیز پیشنهاد بلوکه شدن اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی به دلیل اینکه مشکل قانونی داشته، اعمال نشده، یادآور شد: باید در زمینه برنامه‌های پژوهشی در استان یک توافق کلی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک سری اولویت‌هایی جمع‌بندی شده که شامل نیازهای دستگاه‌های مختلف اجرایی نیز می‌شود، اضافه کرد: اما برخی از پژوهش‌های انجام شده تکراری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه قرار بود در استان زنجان بانک اطلاعاتی از نیازهای استان زنجان در بخش پژوهش تهیه و اولویت‌ها مشخص شود، افزود: مدیریت این بانک اطلاعاتی نیز بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده بود.

علی‌پور با بیان اینکه با توجه به اینکه آمار استخدامی در استان زنجان رو به کاهش است، عنوان کرد: ممکن است در سال‌های آینده نیز توقف داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه نباید دنبال هم‌افزایی بود و کارمندان امروز باید کارهای خود را به صورت سیستمی انجام دهند، ادامه داد: باید ماشین‌نویس و تایپیست در ادارات استان جمع شود.

وی با بیان اینکه جشنواره علم و عمل 11 تا 14 آبان ماه سال‌جاری در استان زنجان برگزار می‌شود، یادآور شد: رتبه استان طی سال‌های گذشته در این زمینه پایین آمده بود که امیدواریم در سال‌جاری جبران شود.

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه دانشگاه زنجان به عنوان یکی از بازوهای کمیته پژوهشی استان آمادگی لازم برای همکاری را دارد، اذعان داشت: دانشگاه‌ها تحقیقات بنیادی و کاربردی انجام می‌دهند.

جلال صبا با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در طول سال اولویت‌ها و نیازهای اساسی خود را به دانشگاه‌های استان زنجان ارجاع دهند، متذکر شد: در دانشگاه زنجان آمادگی لازم برای تعریف یک ساختار مناسب و نظام‌مند برای پیگیری امور وجود دارد.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول