اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون نخبگان ایران خبر داد

فعالیت 5 هزار نخبه و پژوهشگر در کانون نخبگان و مخترعان

مدیرعامل کانون تعاون مخترعان، پژوهشگران، مبتکران و نخبگان ایران گفت: این مجموعه تاکنون 5 هزار مخترع، پژوهشگر و نخبه را در سراسر ایران جذب کرده است.

فعالیت 5 هزار نخبه و پژوهشگر در کانون نخبگان و مخترعان

بهمن پاکدل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: کانون مخترعان و نخبگان ایران در سال 68 تشکیل شد و امروز شاهد افتتاح نمایندگی این مجموعه در فارس هستیم.

وی افزود: کانون یک سمن است و به صورت خودجوش از گرد هم آمدن تعدادی از اساتید و پژوهشگران جوان به وجود آمده است.

پاکدل ادامه داد: کانون چهار هدف عمده را در فعالیت‌های خود دنبال می‌کند که یک مورد حمایت از مخترعان، پژوهشگران، نخبگان و مبتکران به صورت معنوی و گاه مادی است.

به گفته وی، دومین هدف کانون مخترعان و نخبگان ایران فراهم آوردن امکانات و تسهیلات لازم برای حل مشکلات قشر نخبه در زمینه پژوهش و تحصیل است.

وی اضافه کرد: برگزاری سمینارها به منظور آشنایی دانشجویان و پژوهشگران با یکدیگر و تبادل اطلاعات در راستای پیشبرد علم و صنعت سومین هدف کانون است.

مدیر کانون نخبگان ایران خاطرنشان کرد: ایجاد فضای امیدواری به آینده درخشان و جلوگیری از یاس و ناامیدی که منجر به فرار مغزها می‌شود نیز دیگر هدفی است که این مجموعه دنبال می‌کند.

بهینه‌سازی تولید 300 کارخانه با پژوهش‌های نخبگان

مدیر کانون نخبگان و مخترعان ایران در ادامه بیان کرد: با هدایت این مجموعه تاکنون 300 کارخانه در سطح کشور تغییر فرمت داده و تولید خود را بهینه کرده‌اند.

وی ابراز داشت: تاکنون پژوهشگران و مخترعان بسیاری از این مجموعه در مجامع علمی و رقابت‌های مختلف خوش درخشیده ‌و افتخار‌آفرین شده‌اند.

پاکدل تصریح کرد: در سال گذشته اعضای پژوهشگر این مجموعه 2 هزار مقاله را در کشورهای مختلف ارائه کرده و به ثبت رسانده‌اند.

وی در ادامه متذکر شد: نادیده گرفتن نخبگان باعث شده در صنعت و تولید علم عقب‌ماندگی‌هایی به کشور تحمیل شود و برای حضور مقتدر ایران در عرصه‌های علمی باید از نخبگان در سطوح مدیریتی بهره برد.

انتهای پیام/2448/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول