اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور خبر داد

راه‌اندازی 3 باشگاه پژوهشگران جوان در کشور

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور گفت: امسال سه باشگاه جدید پژوهشگران جوان و نخبگان کشور راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 3 باشگاه پژوهشگران جوان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، کریم زارع عصر امروز در همایش ملی رویکردهای نوین در مهندسی رایانه و بازیابی اطلاعات در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: بالغ بر 55 هزار و 114 نفر در کشور عضو 262 باشگاه پژوهشگران و نخبگان هستند.

*راه‌اندازی 3 باشگاه پژوهشگران جوان در کشور/وجود یک‌هزار استعداد درخشان در کشور

وی، از راه‌اندازی سه باشگاه جدید در کشور در سال جاری خبر داد و افزود: حدود یک‌هزار چهره جزو استعدادهای درخشان کشور هستند که 40 درصد این جمعیت را دانشگاه‌های دولتی و بقیه نیز دانشگاه‌های آزاد شامل می‌شوند.

این مسئول، با تصریح بر اینکه این باشگاه در 14 سال و 14 ماه و 14 روز قبل تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت 14 کار اساسی صورت گرفته است.

وی، تکمیل نام باشگاه با پسوند نخبگان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای باشگاه برای نخستین بار در مجلس شورای اسلامی و تصویب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در کنار نام بنیاد علمی نخبگان از سوی مجلس شورای اسلامی را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد.

*برگزاری 61 همایش ملی پژوهشگران جوان در کشور

زارع، بودجه 2.5 درصدی باشگاه را از اعتبارات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و کمک‌های مردمی و واحدهای دانشگاه عنوان کرد.

وی، متذکر شد: در 14 ماه گذشته بیش از بودجه پنج سال اعتبارات پژوهشی یعنی 12 میلیارد ریال اعتبار در اختیار تولیدات علمی و مقالات گذاشته شده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور، گفت: تاکنون چهار همایش بین‌المللی، 61 همایش ملی و 124 همایش منطقه‌ای با هدف حمایت از تولید علم و گسترش فناوری اطلاعات از طرف باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور برگزار شده است.

وی، خاطرنشان کرد: امیدواریم باشگاه بتواند در راستای تحقق شعار سال با نام حماسه سیاسی به شعار باشگاه با نام تبدیل ایده‌ها به فرآورده گام‌های اساسی در زمینه منویات رهبری بردارد.

زارع، مدیریت زمان را در موفقیت‌های علمی مهم ارزیابی کرد و افزود: اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در بخش فرهنگی و فرهنگ‌سازی الگو باشند.

*ارسال 1400 مقاله به دبیرخانه همایش ملی رویکردهای نوین در مهندسی رایانه و بازیابی اطلاعات

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: همایش «ملی رویکردهای نوین در مهندسی رایانه و بازیابی اطلاعات» نخستین همایش ملی یک‌روزه با عنوان رویکردهای نوین در مهندسی رایانه و بازیابی اطلاعات است که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد دانشگاهی برگزار شده است.

مجید عاشوری، با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 400 مقاله به دبیرخانه همایش از 32 استان کشور ارسال شده است، افزود: 800 مقاله پذیرش شده که در قالب سخنرانی و پوستر ارائه شده است.

نماینده مردم رودسر و املش نیز در همایش مذکور خدمات‌رسانی به مردم و برطرف شدن احتیاجات آنها را از بزرگ‌ترین مشکلات مردم منطقه نامید و اظهار کرد: نیاز است برای برون‌رفت از آن راهی اندیشیده شود.

محمدمهدی رهبری‌املشی، از نخبگان حاضر در همایش مذکور خواست تا با ارائه طرح‌هایی که قابلیت فرآورده را داشته باشند در برطرف شدن مشکلات منطقه از جمله بیکاری جوانان تلاش کنند.

انتهای پیام/84002/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول