اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مهندسی:

توسعه پژوهش محوری در گرو ارتباط با دانشگاه‌ است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه اصفهان گفت: به دلیل عدم ارتباط محیط‌ های اجرایی با دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها ساختارسازی برای توسعه پژوهش محوری رواج پیدا نکرده است.

توسعه پژوهش محوری در گرو ارتباط با دانشگاه‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر ضرابی در نشست بررسی راهکارهای همکاری هر چه بیشتر در حوزه‌های پژوهشی و حمایت از پژوهش‌های اولویت‌دار که در پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: ابتدا باید این نکته را دریابیم که چه نیازی به پژوهش است و آیا می‌توان آن را عاملی برای برطرف کردن مشکلات دانست؟

وی با اشاره به اینکه سعی و خطا یکی از روش‌های کاربردی در کشورهای جهان سوم است، تصریح کرد: با حرکت متفکرانه و عالمانه می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات پیشرو جلوگیری کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه اصفهان ادامه داد: طی راهی که کسی نرفته و حرکت در نوک پیکان می‌تواند یکی از راه‌های کسب موفقیت باشد.

وی با بیان اینکه تمام پدیده‌ها در طبیعت مرتبط با یکدیگر هستند، اضافه کرد: ارتباط تنگاتنگ پدیده‌ها به صورت سیستماتیک است و انسان تنها موجودی است که می‌تواند بر این پدیده‌ها تاثیر بگذارد.

ضرابی اضافه کرد: دخالت انسان در طبیعت ناشی از تصور و ذهنیت او است و اگر این دخالت عالمانه باشد در طبیعت زیبایی و امنیت ایجاد می‌شود.

وی دخالت در طبیعت توسط تمام مراکز علمی دنیا را با حساب و کتاب مشخصی دانست و بیان کرد: علم در واقع دخالت اندیشمندانه در طبیعت است و همین امر منجر به ساختارسازی و رفع مشکلات می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه افزود: امروز 80 شهر در دنیا اعلام کرده‌اند که خلاق هستند و می‌توانند راهکارهایی را برای ایجاد فضاهای خلاق ایجاد کنند.

وی با تاکید بر آموزش بر اساس محورهای پژوهشی یادآور شد: با در اختیار گذاشتن ابزار در خدمت دانشجویان می‌توان آن‌ها را به گونه‌ای آموزش داد که با آینده‌نگری بتوانند خلاقیت‌هایی را در زمینه‌های گوناگون ایجاد کنند.

ضرابی پژوهش محوری را عامل موثری برای توسعه دانست و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم ارتباط محیط‌های اجرایی با دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها ساختارسازی برای توسعه پژوهش محوری رواج پیدا نکرده است.

انتهای پیام/63007/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول