اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم مطرح کرد

استخراج یک‌هزار عنوان پژوهشی در قلمرو فقه سیاسی

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم از استخراج بیش از یک‌هزار عنوان پژوهشی در قلمرو فقه سیاسی خبر داد.

استخراج یک‌هزار عنوان پژوهشی در قلمرو فقه سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم سیدباقری با اعلام این خبر گفت: پروژه نیازسنجی فقه سیاسی از سوی انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم و با سفارش و همراهی علمی گروه نیازسنجی پژوهشی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در حال اجرا است.

مجری طرح نیازسنجی پژوهشی فقه سیاسی با اشاره به مراحل اجرای این طرح پژوهشی ادامه داد: پروژه نیازسنجی فقه سیاسی در مرحله شناسایی نیازهاست که با توجه به تلاش‌های انجام شده و تعامل با وزارتخانه‌ها، نهادها، مؤسسات، شخصیت‌ها و اساتید مرتبط با این دانش، بیش از یک هزار نیاز پژوهشی در این عرصه شناسایی و تحلیل آنها به پایان رسیده است.

مجری طرح نیازسنجی پژوهشی فقه سیاسی یادآور شد: با توجه به جدید بودن این دانش و نبود ساختاری مشخص برای آن، تلاش‌هایی برای رسیدن به ساختاری مشخص و نسبتاً منطقی از فقه سیاسی انجام شد که طبق برنامه، مسایل پژوهشی براساس آن تفکیک و در زیر شاخه‌های ساختار یاد شده، قرار می‌گیرد.

سیدباقری تصریح کرد: در اجرای این طرح به دنبال استخراج و استنباط مسئله‌های پژوهشی و نه موضوعات هستیم و همین امر مجریان طرح را به سوی تحلیل، تفسیر و استنباط از موضوعات پیشنهادی از مؤسسات و اساتید سوق داده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه نیازسنجی پژوهشی فقه سیاسی می‌تواند در سطوح مختلف اعم از نگارش مقالات علمی ـ پژوهشی و رساله‌های سطح سه یا چهار، یاری‌رسان پژوهشگران و علاقه‌مندان این عرصه باشد، ابراز داشت: این طرح می‌تواند به برجسته‌سازی، فراگیری و همه‌گیر شدن فقه سیاسی و مسایل آن در حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقی بیانجامد و آن را در مرکز توجه و پژوهش قرار دهد.

انتهای پیام/2258/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول