اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بودجه 92 مشخص شد

3 درصد بودجه سازمان‌ها متعلق به امور پژوهشی است

در بودجه سازمان‌ها و ادارات دولتی در سال 92 نیم درصد افزایش برای حوزه‌های پژوهشی در نظر گرفته شد و در مجموع یک تا سه درصد بودجه‌ یک اداره به امور پژوهشی تعلق می‌گیرد.

3 درصد بودجه سازمان‌ها متعلق به امور پژوهشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز در پژوهشگاه شاخص‌پژوه نشستی با عنوان بررسی راهکارهای همکاری هر چه بیشتر در حوزه‌های پژوهشی و حمایت از پژوهش‌های اولویت‌دار برگزار شد که در این جلسه معاون آموزش و پژوهش استانداری اصفهان از افزایش نیم درصدی بودجه‌ها به حوزه پژوهش خبر داد و گفت: در سال گذشته دستگاه‌ها ملزم بودند که نیم تا سه درصد از بودجه‌های خود را به امور پژوهشی واگذار کنند و در سال 92 این نیم درصد به یک درصد افزایش پیدا کرده که می‌توانند تا سه درصد هم به حوزه پژوهش اختصاص دهند.

در ادامه این جلسه عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تهران نیز با بیان این‌که نفع‌گرایی یکی از مشکلات موجود در کشور است، تصریح کرد: بسیاری از آموزش‌های صحیح باید از دوران کودکی و از طریق آموزش و پرورش آموزش داده شود تا دیگر مردم جامعه برخی از مسائل را به عنوان مصیبت نشناسند.

رضا شریفی ادامه داد: ما دارای تفکر منظم و راهبردی نیستم و این در کودکی در ما نهادینه شده و به نوعی در اجرای مسائل کشور هم دخالت دارد.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از برنامه‌هایی که در کشور اجرایی می‌شود مقطعی و کوتاه مدت است، افزود: تفکر راهبردی بلند مدت باید پایه‌ریزی شود و این نوع تفکر باید توسط آموزش و پرورش نهادینه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تهران عنوان کرد: پژوهش فرصتی برای حل مشکلات کشور نیست بلکه پژوهش فرصتی برای مدیریت‌ها است.

در بخش دیگری از این جلسه فرهاد بهنام‌فر عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص‌پژوه اظهار داشت: متاسفانه امروزه افرادی که در ادارات و سازمان‌ها برای امور پژوهشی در نظر گرفته می‌شوند تنها در حوزه پژوهش مشغول به کار نیستند و کارهای دیگری نیز به آن‌ها سپرده می‌شود.

وی گفت: با وجود چنین کمبودهایی در امور پژوهش ادارات باز انگیزه چندانی برای ارتباط با پژوهشگران دانشگاه‌ها نیست.

انتهای پیام/63007/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول