اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تأکید کرد

حمایت شورای مبارزه مواد مخدر خراسان شمالی از طرح‌های پژوهشی

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: این شورا از طرح‌های پژوهشی حوزه اعتیاد و مواد مخدر حمایت می‌کند.

حمایت شورای مبارزه مواد مخدر خراسان شمالی از طرح‌های پژوهشی

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه از این تحقیقات و پژوهش‌ها به صورت ویژه حمایت می‌شود، اظهار کرد: امسال یک طرح پژوهشی به شورا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 92 کتاب تخصصی در حوزه اعتیاد در اختیار کتابخانه تخصصی این شورا قرار گرفته است، برگزاری هشت میزگرد و همایش‌های تخصصی را از دیگر اقدامات این شورا طی امسال برشمرد.

* برگزاری 5 نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، شمار نشست‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی طی امسال را پنج نشست عنوان کرد و گفت: چهار نشست با حضور استاندار و یک نشست بدون حضور استاندار برگزار شده است.

یزدان‌پناه، تعداد نشست‌های شوراهای فرعی هماهنگی شهرستان‌های استان را هم 26 نشست برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد نشست‌ها 21 نشست با حضور فرماندار و پنج نشست بدون حضور فرماندار بوده است.

به گفته وی، 6 نشست کمیته مقابله، 6 نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری، سه نشست کمیته درمان، سه نشست کمیته حقوقی و قضایی، یک نشست کمیسیون فروش اموال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی طی امسال برگزار شده است.

* شناسایی هفت محور فرعی قاچاق مواد مخدر در خراسان شمالی

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: هفت محور فرعی قاچاق مواد مخدر در این استان توسط پلیس شناسایی و در حال کنترل است.

یزدان‌پناه، این محورها را شامل محور اسفجیر خبوشان به حصار انداف در فاروج، روستای چری، مایوان به گلیان در قوچان به فاروج، محور فرعی ینگه قلعه، فرهادان و خرق و بام در قوچان به اسفراین برشمرد و اظهار کرد: محور دهنه شیرین، منگلی، کراتی، محمدآباد در سبزوار و اسفراین و همچنین رحمت آباد، صادق آباد و کالشور از دیگر محورهای فرعی قاچاق مواد مخدر محسوب می‌شوند.

وی اذعان کرد: در محور سمنان و گلستان از جاده فرعی نرسیده به مراوه تپه به گرماب و از مسیر جاده کویر سبزوار، جوین، نقاب و اسفراین،‌ جاجرم و گرمه نیز از محورهای فرعی قاچاق مواد مخدر در خراسان شمالی هستند.

یزدان‌پناه، این مهم را براساس آخرین ارزیابی‌ها و تحلیل‌ها از وضعیت قاچاق اعم از کشفیات، دستگیری‌ها و مسیرها عنوان کرد و بیان داشت: در محور آسیایی از خراسان رضوی به خراسان شمالی انواع محموله‌های مواد مخدر در اوزان متفاوت با خودروهای سبک تیزرو و سنگین با استفاده از تمامی امکانات و شگردهای خاص توسط باندها و شبکه‌های فعال مواد مخدر حمل و نقل می‌شود.

وی با بیان اینکه کشفیات متعدد در سنوات گذشته در این محور گویای واقعیت امر است، یادآور شد: قاچاقچیان در انجام اقدامات تبهکارانه خود از امکانات مخابراتی و جاسازی در خودروها نیز به صورت ماهرانه استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، مواد مخدر مهم‌ترین معضل اجتماعی خراسان شمالی به شمار می‌رود.

هم‌اکنون بیش از نیمی از زندانیان استان مرتبط با مواد مخدر هستند.

انتهای پیام/63002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول