اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

پژوهش فرآیندی دائمی باشد

فرماندار شهرستان دماوند گفت: نباید به مقوله پژوهش فقط در ایام و مناسبت‎های خاص توجه شود، بلکه باید یک فرآیند دائمی باشد.

پژوهش فرآیندی دائمی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری صبح امروز در جلسه کارگروه پژوهش شهرستان دماوند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: نام‎گذاری هفته‎ای در نظام مقدس اسلامی به هفته پژوهش یک مسئله نمادین است تا از زحمات و تلاش‎های مجدانه پژوهش‎گران عرصه‎های مختلف تقدیر شده و در ترویج و اشاعه فرهنگ پژوهش کوشا باشیم.

وی گفت: هفته پژوهش باید فرصتی باشد تا پژوهش‎گران حاصل تلاش‎های سالیانه خود را در معرض دید همگان قرار دهند.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: همه دانشگاه‎ها، مراکز علمی، کشاورزی، صنعتی، مدارس و ... باید اهتمام ویژه‎ای به مقوله پژوهش داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروزه اهمیت مسئله پژوهش و یاری جستن از آن در جهت توسعه پایدار جامعه بر کسی پوشیده نیست.

افشارنادری خاطرنشان کرد: هر آنچه دستاورد علمی جامعه محسوب می‎شود، حاصل پژوهش است و اگر بناست تولید علم داشته باشیم، باید توجه ویژه‎ای به مقوله پژوهش مبذول داریم.

وی هشدار داد: در غیر این صورت نمی‎توانیم به افق و چشم‎انداز علمی کشور امید داشته و زمینه‎های رشد، توسعه و بالندگی نظام اسلامی را فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند یادآور شد: پیشرفت‎های امروز کشور در عرصه‎های مختلف علمی، نظامی، نانوتکنولوژی، سلول‎های بنیادین و ... همگی حاصل کار پژوهش‎گران است.

وی تصریح کرد: مهم‎ترین رسالت دستگاه‎های متولی، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‎ها و آموزش و پرورش، نهادینه کردن مقوله پژوهش است.

افشارنادری تأکید کرد: یکی از مؤلفه‎های اصلی تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز پژوهش‎محوری دانش‎آموزان است که باید دانش‎آموزان را کارآمد و طالب علم و دانش به بار آوریم.

وی در خاتمه از اینکه هنوز بسیاری از مطالب پژوهشی را نمی‎توان در سطح جامعه به فعلیت درآورده و اجرایی کرد، اظهار تأسف کرد و خواستار اهتمام لازم در جهت رفع این نقیصه شد.

انتهای پیام/2568/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول