اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قرائتی:

موسسات پژوهشی علوم خود را در اختیار مردم قرار دهند

مفسر قرآن کریم گفت: موسسات پژوهشی توصیه می‌شود که علوم خود را باز گذاشته و در اختیار مردم قرار دهند.

موسسات پژوهشی علوم خود را در اختیار مردم قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در آیین افتتاحیه بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن کریم که در جوار محدث والامقام حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) کلید خورد، با اشاره به طرح مسابقات درس‌هایی از قرآن این مهم را یک کار فرهنگی دانست.

مفسر قرآن کریم از رمز ماندگاری و فراگیر شدن طرح درس‌هایی از قرآن در جامعه سخن به میان آورد و گفت: تبلیغ نکردن از کسی در این طرح و جایگاه نداشتن سیاست و پول در آن سبب فراگیر شدن این طرح در کشور شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور خدا در کارها سبب برکت یافتن آن کار می‌شود، خاطرنشان کرد: 40 سال پیش با یک عالم دینی که در زندان رژیم پهلوی اسیر بود بنده را به دفترچه‌های مختلف برای یادداشت‌برداری از موضوعات مختلفی که امروز آن را مشاهد می‌کنم نصیحت کرد و نصحیت ایشان امروز منجر به تالیف تفسیر نور شده است.

حجت‌الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه الفاظ بسیاری همچون قلم، پست، مال، شمشیر و ... وجود دارد اما خداوند متعال از این میان فقط به قلم قسم یاد کرده است، عنوان کرد: انتقال تجربه‌ها، اتصال قرن‌ها، خواب کردن بیدار و بالعکس آن از جمله عملکردهای قلم است.

مفسر قرآن با توصیه بر قرار دادن قلم کنار خود هنگام خواب که به ‌واسطه آن بتوان اهم مطالب را یادداشت کرد، فرهنگ غنی دین مبین اسلام را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در سفری که به آلمان داشتن از تاریخچه لفظ حمام که سبقه 200 سال بیشتر ندارد مطلع شدم در حالی که این لفظ در دین مبین اسلام سبقه طولانی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم برخی‌ها فکر نکنند در اروپا خبری است.

مفسر قرآن کریم در بخش پایانی سخنان خود بر باز گذاشتن علوم تاکید کرد و گفت: متاسفانه بعضی مؤسسات و مراکز پژوهشی که تولیدات پژوهشی دارند بر فایل‌های پژوهشی خود را قفل می‌گذارند و این درحالی است که در آن سوی دنیا سی‌دی‌های مستهجن خود را به راحتی در اختیار افراد دیگر می‌گذارند. موسسات پژوهشی توصیه می‌شود که علوم خود را باز گذاشته و در اختیار مردم قرار دهند.

حجت‌الاسلام محمد موحدی‌نژاد،‌ مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور نیز طی سخنانی در این آیین خاطرنشان کرد: سیره پیامبر عظیم‌الشان اسلام همواره با قرآن عجین شده است.

وی در ادامه بر گرده خوردن زندگی نسل جوان با قرآن تاکید کرد.

این گزارش حاکی است، تجلیل از حجت‌الاسلام قرائتی به پاس سی و چهار سال فعالیت در راه ترویج فرهنگ قرآن از سوی نمایندگان شهرداری تهران و تعدادی از دانش‌آموزان و فرهنگیان به‌عنوان نمایندگان شرکت‌کنندگان در مسابقات درس‌هایی از قرآن و ضبط برنامه درس‌هایی از قرآن از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این آیین افتتاح بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن بود.

انتهای پیام/2462/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول