اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عید قربان انجام می‌شود

فعالیت 5 اکیپ دامپزشکی در نهبندان

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: پنج اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی به مناسبت عید قربان در شهرستان نهبندان آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

فعالیت 5 اکیپ دامپزشکی در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین خراشادی‌زاده شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران نهبندان اظهار کرد: همه ساله در عید سعید قربان مردم سنت حسنه قربانی را به جای می‌آورند و شبکه دامپزشکی نیز به منظور پیشگیری و جلوگیری از بروز بیماری‌ها و البته بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وارد عمل می‌شود.

وی ادامه داد: افراد و شهروندان نهبندانی برای ذبح و کشتار دام خود به مراکز عرضه بهداشتی دام مراجعه و قبل از خرید از سلامت دام‌ها مطمئن شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان یادآور شد: شهروندان برای تهیه گوشت مصرفی خود با بازرسان  دامپزشکی مستقر در کشتارگاه مشورت کرده و از خرید دام غیر‌بومی و فاقد سابقه بهداشتی خودداری به عمل آورند.

سلامت گوشت مصرفی در تامین سلامت انسانی بسیار موثر است

خراشادی‌زاده بیان داشت: سلامت گوشت مصرفی و مورد نیاز در تامین سلامت انسانی و بهداشت خانواده از نقش و جایگاه مهم و ویژه برخوردار است.

وی تصریح کرد: دام‌ها و احشام کشتار شده در کشتارگاه مورد معاینه بالینی پیش از کشتار و معاینه بعد از کشتار به لحاظ بیماری‌های عفونی و انگلی از قبیل هیداتیک، کیست، فاسیولا، سل و پنومونی قرار می‌گیرند.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: با توجه به مهیا بودن شرایط بهداشتی به منظور ذبح دام و بازرسی لاشه توسط دامپزشکان‌ در کشتارگاه شهرستان، افراد و شهروندان از ذبح دام در معابر عمومی، درب منازل و خیابان‌ها به طور جدی پرهیز کنند.

خراشادی‌زاده متذکر شد: تعداد پنج اکیپ ثابت و سیار در نوبت‌های صبح وعصر آمادگی خود را به منظور بازدید بهداشتی از دام‌های قربانی شهروندان در روز عید قربان اعلام می‌دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان و مردم به منظور هماهنگی بیشتر با اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی نهبندان با شماره تلفن‌های 6220957 و 6222357 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/69003/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول