اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان خبر داد

صددرصد دام‌های نهبندان در مقابل تب‌برفکی واکسیناسیون شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از پایان یافتن موفقیت‌آمیز فاز نخست و صددرصدی واکسیناسیون دام‌ها در مقابل بیماری تب‌برفکی در این شهرستان خبر داد.

صددرصد دام‌های نهبندان در مقابل تب‌برفکی واکسیناسیون شدند

عباس نیک‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: طرح تب‌برفکی به صورت همزمان با سایر شهرستان‌های خراسان‌جنوبی در نهبندان نیز انجام شد که جمعیت هدف دام سنگین اعم از گاو و گوساله بودند.

وی ادامه داد: در این مرحله صد درصد پیش‌بینی مورد نظر با موفقیت محقق و دام‌های شهرستان زیرپوشش واکسیناسیون تب‌برفکی قرار گرفتند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه برای اجرای این طرح چهار اکیپ عملیاتی در مدت 20 روز و با مراجعه به 80 واحد روستایی انجام وظیفه کردند، تصریح کرد: از این تعداد دو اکیپ در بخش مرکزی، یک اکیپ در منطقه بندان و یک اکیپ در منطقه دهک سازماندهی شدند.

نیک‌پور با اشاره به اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: واکسیناسیون دام‌های سنگین نقش  بسزایی در کنترل تب‌برفکی در دام سبک یعنی گوسفند و بز نیز دارد و اهمیت این طرح و اجرای آن را بیشتر نشان می‌دهد.

وی تب‌برفکی را از بیماری‌های زیانبار و شدیدا مسری در دام عنوان کرد و گفت: در صورت ابتلای دام‌ها به این بیماری تولیدات کاهش می‌یابد و منجر به تلفات ناگهانی و زیاد در دام‌های جوان می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان اضافه کرد: با توجه به سویه‌های مختلف ویروس تب‌‌برفکی، واکسن‌های تزریقی (تترا والان) بوده و دارای چهار سویه ویروس تب‌برفکی است و این واکسن‌ها تولید داخل بوده و نقش بسیار خوب و موثری در کنترل بیماری در مناطق زیرپوشش داشته است.

نیک‌‍‌‌‌پور اظهار داشت: کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های دامی در کاهش هزینه‌های بهداشتی و ارتقای شاخص‌های سلامت انسان نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: از طرفی کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های دامی منجر به کاهش هزینه‌های تولید و رونق صنعت دامداری می‌شود و همکاری دامداران، روستاییان و دستگاه‌های مربوطه نقش مهمی در انجام موفقیت‌آمیز طرح تب‌برفکی داشته و دارد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول