اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 4 ماهه نخست امسال صورت گرفت

واکسیناسیون بیش از 5 میلیون دام در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در چهار ماهه نخست امسال 5 میلیون و 506 هزار و 525 نوبت سر واکسیناسیون علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان انجام شده است.

واکسیناسیون بیش از 5 میلیون دام در خراسان جنوبی

محمدعلی رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: محیط زندگی مشترک با حیوانات سبب بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود.

وی ادامه داد: این بیماری‌ها شامل شاربن، آبله، تب برفکی، بروسلوز،‌هاری و آنتروتکسمی می‌شود.

سم‌پاشی بیش از‌ یک‌میلیون دام در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال 5 میلیون و 506 هزار و 525 نوبت سر واکسیناسیون علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام شده است، تصریح کرد: این امر سبب کاهش بیماری‌ها در بین انسان‌ها می‌شود.

رضایی با بیان اینکه انواع‌ انگل‌ها به ویژه گونه‌های ‌بیماری‌‌زا می‌‌توانند به‌ آسانی ‌به‌ میزبانان‌ دست‌ یافته و صدمه وارد کنند، اذعان داشت: تعداد یک‌میلیون و 562 هزار و 652 رأس بدن دام در استان سم‌پاشی شده است.

وی سم‌پاشی جایگاه دام را یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری از بیماری عنوان کرد و متذکر شد: تعداد 5 میلیون و 580 هزار متر مربع جایگاه دام در خراسان جنوبی سم‌پاشی شده است.

کشتار 16 هزار دام در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به میزان کشتار دام سبک و سنگین در استان اضافه کرد: تعداد 15 هزار و 953 رأس دام در استان کشتار شده‌اند.

رضایی با بیان اینکه این دام‌ها شامل گوسفند و گاو بوده‌اند، اذعان داشت: برای تامین گوشت قرمز استان این تعداد کشتار در کشتارگاه‌های استان انجام شده است.

انتهای پیام/69010/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول