اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی نهبندان خبر داد

فعالیت 4 اکیپ دامپزشکی در نهبندان به مناسبت عید قربان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: چهار اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در نهبندان به مناسبت عید قربان ساماندهی و تشکیل شدند.

فعالیت 4 اکیپ دامپزشکی در نهبندان به مناسبت عید قربان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، عباس نیک‌پور عصر امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان نهبندان اظهار کرد: این شبکه با ساماندهی اکیپ‌های بازرسی گوشت آمادگی کامل به منظور خدمت‌رسانی به شهروندان را دارد.

وی با بیان اینکه شهروندان برای ذبح دام به مراکز عرضه بهداشتی دام مراجعه و قبل از خرید از سلامت آن اطمینان حاصل کنند، تصریح کرد: ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه نهبندان به صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از ساماندهی و تشکیل تعداد چهار اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در این شهرستان به مناسبت عید سعید قربان خبر داد و افزود: این اکیپ‌ها در دو نوبت صبح و عصر آمادگی دارند از دام‌های قربانی مردم در روز عید سعید قربان بازدید کنند.

نیک‌پور اضافه کرد: مردم برای تهیه گوشت مورد نیاز خود با بازرسین مجرب دامپزشکی مستقر در کشتارگاه مشورت کرده و از خرید دام غیر‌بومی و فاقد سابقه بهداشتی خودداری کنند و پس از معاینه دام‌ها قبل از کشتار و همچنین بازرسی لاشه بعد از کشتار از سالم بودن گوشت مصرفی اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: بیماری‌هایی از قبیل سل، تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و کیست هیداتیک جزء بیماری‌های منتقله از گوشت و آلایشات دام به انسان است که نیاز به بازرسی دقیق دام توسط افراد آموزش دیده و اطمینان از سلامت گوشت را دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان، رعایت اصول بهداشتی در هنگام ذبح دام از قبیل استفاده از دستکش، چکمه، پیش‌بند و ماسک را ضروری عنوان کرد.

نیک‌پور اظهار کرد: با توجه به  تاکید علما و مراجع تقلید در ارتباط با رعایت نکات بهداشتی و قوانین ذبح از شهروندان تقاضا داریم از ذبح دام در معابر عمومی و آلودگی محیط زیست اجتناب کنید.

وی گفت: توصیه می‌شود حتماً بعد از ذبح دام گوشت به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری و سپس مصرف شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول