اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی نهبندان خبر داد

ضدعفونی شدن 1900 کامیون حمل طیور در پست قرنطینه‌ نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از ضدعفونی کردن یک‌هزار و 920 دستگاه کامیون حمل طیور از ابتدای امسال تاکنون در پست قرنطینه‌ منطقه‌ای این شهرستان خبر داد.

ضدعفونی شدن 1900 کامیون حمل طیور در پست قرنطینه‌ نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان عباس نیک‌پور عصر امروز در مراسم بازدید معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری نهبندان از پست قرنطینه منطقه‌ای شهرستان نهبندان اظهار کرد: صنعت مرغداری در خراسان جنوبی نقش مهم و اساسی در اقتصاد این استان داشته و علاوه بر نیاز استان بخشی از نیازهای استان‌های همجوار را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: صنعت مرغداری در خرسان جنوبی تاثیر بسزایی در اشتغالزایی و رونق مشاغل وابسته به این صنعت دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: پست قرنطینه منطقه‌ای نهبندان (شرق کشور) نقش بسیار مهمی به منظور اهداف بهداشتی و پیشگیرانه سازمان دامپزشکی در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان ایفا می‌کند.

نیک‌پور یادآور شد: در خیلی از مواقع با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری ساده می‌توان از خسارات سنگینی جلوگیری به عمل آورد و زمانی تولیدکننده موفق است که دچار کمترین آفت و بیماری شود.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های پرورش طیور و سرعت بالای انتقال بیماری‌های طیور، ضدعفونی کامیون های حمل مرغ که در فارم‌های متعدد تردد داشته‌اند نقش بسیار مهم و کلیدی در جلوگیری از انتقال بیماری در واحدهای پرورش طیور دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: در همین راستا از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و 920 کامیون حمل مرغ زنده قبل از ورود به استان و واحدهای پرورش طیور در پست قرنطینه منطقه‌ای نهبندان ضدعفونی و گواهی ضدعفونی برای آنها صادر شده است.

نیک‌پور اظهار کرد: پست قرنطینه منطقه‌ای نهبندان به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و دارای وظایف متعددی از قبیل کنترل ماشین‌های حمل دام و فراورده های خام دامی است و در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 362 کامیون مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول