اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی تأکید کرد

بازارچه دوکوهانه نهبندان به قطب ورود دام در شرق کشور تبدیل شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: بازارچه دوکوهانه نهبندان می‌تواند به قطب ورود دام و تولیدات پروتئینی دامی در شرق کشور تبدیل شود.

بازارچه دوکوهانه نهبندان به قطب ورود دام در شرق کشور تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان، محسن مشکوة در نشست بررسی و چگونگی اجرایی شدن مصوبه سفر چهارم دولت به خراسان‌جنوبی مبنی بر ورود دام زنده از بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان اظهار داشت:‌ بازارچه مرزی دوکوهانه در فاصله 92 کیلومتری شهرستان نهبندان واقع شده و تا مرکز استان فراه افغانستان 330 کیلومتر و استان کابل 300 کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: این منطقه می‌تواند به قطب ورود دام و تولیدات پروتئینی دامی در شرق کشور تبدیل شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: اگر شرایط واردات دام مطابق معیارهای استاندارد بین‌المللی و کشور در بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان فراهم شود، جذب سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی روند رو به رشد فزاینده‌ای خواهد داشت.

مشکوة ادامه داد: در گذشته دادن مجوز برای واردات از حوزه شرق کشور با خطراتی جدی مواجه بود که با افزایش کنترل‌ها و ایجاد پست‌های متعدد قرنطینه‌ای و تجهیز دامپزشکی‌های شرق کشور به امکانات روز دنیا این تهدیدات و مشکلات مرتفع شده و در سال‌های اخیر هیچ‌گونه گزارشی از ورود بیماری دامی به کشور گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون 42 پست قرنطینه‌ای دامپزشکی در مبادی ورودی کشور اعم از بنادر، فرودگاه و مرز خاکی به منظور کنترل وضعیت بهداشتی فرآورده‌های دامی فعال است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: حفظ سرمایه‌های دامی، امنیت بهداشت دام و مقابله با بیماری‌های دامی، تحقق امنیت غذایی از طریق تأمین بهداشت فرآورده‌های دامی و ارتقای بهداشت عمومی جامعه از طریق مراقبت و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال انسان و دام از جمله محورهای فعالیت‌های دامپزشکی در کشور است.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سال گذشته 130 هزار رأس گوسفند از کشور ارمنستان به کشور وارد شده، اضافه کرد: دام‌های زنده به صورت رسمی و کاملا با نظارت سازمان دامپزشکی به کشور وارد می‌شوند و بعد از آنکه حدود 21 روز در کشور مبدأ در قرنطینه ماندند، تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی در استان‌های مرزی به نزدیک‌ترین کشتارگاه انتقال داده می‌شوند.

صمد یگانه افزود: با توجه به حساسیت‌ها و رعایت بهداشت دام زنده وارداتی از کشور افغانستان برای تسهیل در کار سرمایه‌گذاران این بخش به زودی تفاهم‌نامه دستورالعمل و ضوابط ورود دام زنده به این منطقه تدوین می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت بسیار حائز اهمیت ورود دام زنده از بازارچه دوکوهانه نهبندان نسبت به نقاط دیگر شرق کشور افزود: تمایل سرمایه‌گذاران و امکان کنترل بهتر در مناطق مرزی می‌تواند به ایجاد یک صنعت پویا در زمینه گوشت کمک کند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول